سعید ولی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری سقف و کف بهای بلیت هواپیما بر مبنای هر ساعت پروازی 100 دلار تعیین شده است.
وی ادامه داد: گرچه نسبت به چند هفته پیش شاهد افزایش قیمت بلیت مسافرت هوایی هستیم اما این افزایش با توجه به دستورالعمل سازمان هواپیمایی کشوری در چارچوب و تحت نظارتهای لازم انجام می شود.
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری خراسان ‌رضوی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی به دلیل فعالیت قانونی و نظام مند اقدامی در جهت افزایش بی رویه نرخ و قیمتگذاری جدید بر روی بلیت هواپیما ندارند اما دفاتر غیرمجاز به خصوص مراکز فروش بلیت اینترنتی در این زمینه تخلفات و اقدامات غیرقانونی فراوانی دارند.
وی افزود: پیش از این دفاتر با ارائه تخفیف به مسافران اقدام به فروش بلیت داشتند اما هم اکنون به دلیل افزایش قیمت دلار و تعیین نرخ از سوی سازمان هواپیمایی کشوری عرضه به صورت قیمت واقعی انجام می شود.
ولی زاده ادامه داد: با گزارشهای ارائه شده در خصوص تخلفات دفاتر فروش بلیت اینترنتی هواپیما، پلیس فتا نسبت به شناسایی و برخورد با عوامل گرانی بیش از حد نرخ بلیت سفر هوایی وارد عمل شده است.
وی گفت: شنیده شده نرخ بلیت رفت و برگشت مسیر مشهد به اهواز بیش از 20 میلیون ریال معامله شده است. این میزان نرخ بسیار زیاد است و به هیچوجه معقول نیست لذا باید دست دلالان و سوءاستفاده کنندگان از وضعیت بازار و شرایط موجود در زمینه بلیت هواپیما کوتاه کرد.
450 خدمات مسافرت هوایی و گردشگری در استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارد. 300 واحد از این تعداد در مشهد مستقر و فعال هستند.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.