محمد عجمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله با نزدیک شدن به مقطع زمانی عید سعید قربان، با کثرت خروج اتباع افغانستانی از ایران مواجه می شویم.
وی ادامه داد: بسیاری از اتباع افغانستان، کسانی هستند که مدرک اقامتی معتبری برای اقامت در ایران ندارند اما خروج اتباع افغان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تفاوت چندانی نکرده است.
عجمی گفت: همه ساله در آستانه سه مناسبت اعیاد نوروز، قربان و فطر شاهد افزایش خروج اتباع افغانستانی از کشور هستیم.
او افزود: برخی اخبار و اطلاعات در فضای مجازی پخش می شود که خیلی واقعی نیست و بعضا تصاویری از اتباع افغان را سوار بر اتوبوس نشان می دهد که به سمت مرز دوغارون حرکت می کنند و حال آنکه این روند خروج، تقریبا همیشگی است و در مقاطعی که گفته شد مقداری افزایش می یابد.
وی ادامه داد: افغان هایی که در ایران اشتغال و اقامت غیرقانونی دارند قبل از این که بخواهند ایران را ترک کنند معمولا با خود دلار یا ریالی را حمل نمی کنند بلکه پولشان را در ایران به یکی از هموطنان خود داده و در افغانستان معادل آن افغانی دریافت می کنند.
بر اساس آمار استانداری خراسان رضوی 186 هزار نفر از اتباع افغان در این استان سکونت دارند که 150 هزار تن آنان دارای کارت آمایش بوده و 36 هزار نفر دیگر هم دارای پاسپورت با روادید 6 ماهه هستند.
1922/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.