محمد پارسا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون تنها 6 کیلومتر از جاده های استان در محدوده شهرستان کاشمر به سمت دوراهی شادمهر با سیمان روکش شده است.
وی اظهار داشت: هرچند مسئولان عالی رتبه استان نسبت به سیمانی سازی جاده ها تاکید داشتند و حتی یکی از واحدهای تولیدی برای یک سال قول تامین سیمان مورد نیاز را تقبل کرد اما به دلیل کمبود اعتبارات قادر به اجرای این طرح نیستیم.
معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برای تامین سیمان مورد نیاز ساخت جاده باید هزینه لازم به صورت نقدی به کارخانه پرداخت شود اما قیر مورد استفاده برای جاده ها توسط وزارتخانه به صورت رایگان به استان اختصاص می یابد.
پارسا خاطرنشان کرد: پارسال 6 هزار و 200 تن قیر رایگان برای ساخت راه روستایی و 18 هزار و 722 تن قیر رایگان برای ساخت راه اصلی به خراسان رضوی اختصاص یافت که همه آن در ساخت جاده مصرف شد.
وی اضافه کرد: مزایای استفاده از سیمان در جاده سازی به مراتب بیش از قیر است زیرا قیر 12 سال و سیمان 25 سال دوام دارد، از سوی دیگر استفاده از قیر در ساخت هر کیلومتر راه 15 درصد گرانتر از سیمان درمی آید لذا با احتساب هزینه نگهداری و دوام آن، جاده های سیمانی از جاده های قیری توجیه اقتصادی بیشتری دارند.
معاون اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در مجموع هزینه ساخت یک کیلومتر راه با استفاده از قیر در بزرگراه 28 میلیارد ریال اما با سیمان 23 میلیارد ریال محاسبه می شود.
در خراسان رضوی 20 هزار و 483 کیلومتر راه وجود دارد که 6 هزار و 331 کیلومتر آن راه شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
5132/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.