سیدحمیدرضا اسلامی، روز سه شنبه در نشستی خبری با اصحاب رسانه در سبزوار افزود: پایگاه انتقال خون سبزوار تنها یک پزشک دائمی دارد که مدیریت این پایگاه را نیز برعهده دارد.
وی تصریح کرد: روزانه به طور میانگین حدود 70 نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه می کنند که کمبود پزشک سبب مشکلاتی چون اتلاف وقت اهدا کنندگان می شود.
اسلامی افزود: پارسال 15 هزار و 892 نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه کرده بودند که 13 هزار و 52 نفر موفق به اهدای خون شدند.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: همچنین پارسال 33 هزار و 365 واحد خون و فرآورده خونی در پایگاه انتقال خون سبزوار تولید شد.
اسلامی، کمبود فضای فیزیکی و فرسودگی تجهیزات را از دیگر مشکلات پایگاه انتقال خون سبزوار برشمرد و افزود: با توجه به کمی اعتبارات، باید کمک خیران در این بخش را جذب کرد.
رئیس پایگاه انتقال خون سبزوار نیز گفت: در چهار ماه نخست امسال چهار هزار و 518 نفر در این شهرستان موفق به اهدای خون شدند که بیش از نیمی از آنها اهدا کنندگان مستمر بودند.
پرستو جمیلی افزود: از ابتدای امسال پنج هزار و 507 نفر برای اهدای خون به پایگاه انتقال خون سبزوار مراجعه کرده اند که به دلیل کمبود پزشک، تنها چهار هزار و 518 نفر موفق به اهدا شدند.
وی تصریح کرد: امسال 251 تن از اهداکنندگان خون در سبزوار بانوان بودند و 791 نفر نیز برای نخستین بار امسال برای اهدای خون مراجعه کردند.
پایگاه انتقال خون سبزوار توزیع خون و فرآورده های آن را به بیمارستان های سبزوار، مشهد، بردسکن، جغتای و جوین بر عهده دارد.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.