عطا متین فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون 126 مورد حادثه و پارسال در همین مدت 358 مورد حادثه مربوط به کار در خراسان رضوی اتفاق افتاد. در این حوادث پارسال 23 نفر و امسال هشت نفر جان باختند.
وی 'فعالیتهای ساختمانی، کار با داربست، اسکلت آهن و جوشکاری و گودبرداری یا حفر چاه' را پرحادثه ترین کارهای منجر به صدمات و تلفات نسبت به دیگر کارها ذکر و بیان کرد: به منظور افزایش بیشتر ضریب ایمنی در خراسان رضوی و مجموعه های مختلف صنعتی، تولیدی و خدماتی برگزاری دوره های ایمنی و آموزشهایی با محوریت افزایش ایمنی در محیط کار به صورت روزانه انجام می شود.
مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ثبت شکایتهای واصله مرتبط با روابط کار پارسال در خراسان رضوی چهار هزار و 524 مورد بود اما امسال با 19 درصد کاهش به سه هزار و 669 مورد رسیده است.
وی بازرسیهای مستمر و ارائه آموزشهای لازم به جامعه هدف را دلیل کاهش حوادث ناشی از کار ذکر و بیان کرد: بازرسان کار در خراسان رضوی ظرف سه ماه نخست امسال با انجام شش هزار و 660 فقره بازرسی از کارگاههای مشمول قانون کار بر اجرای صحیح آیین نامه های ایمنی کارگاهها و سایر مقرات قانون کار نظارت کردند.
متین فر گفت: تعداد آرای مرحله نخست هیات تشخیص حوزه روابط کار هم پارسال سه هزار و 766 مورد بود اما امسال با دو هزار و 797 مورد رای به میزان 26 درصد کمتر شده است.
وی افزود: همچنین امسال تاکنون 638 مقرری بگیر برای آموزش فنی و حرفه ای و کسب مهارت به نهضت سواد آموزی معرفی شده اند که این تعداد نیز نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر 26 نفر بیشتر است. معرفی مقرری بگیران هم پارسال 29 مورد و امسال 40 مورد بود.
مدیر روابط کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اشتغال مجدد مقرری بگیران از طریق معرفی واحدهای متقاضی تسهیلات کارفرمایی واحدهای کار خوداشتغالی تبصره یک ماده شش پارسال 488 مورد و امسال 777 مورد بوده که نشانگر رشد 60 درصدی است.
وی افزود: مقرری بگیران بیکاری هم پارسال 15 هزار و 652 نفر و امسال 17 هزار و 114 نفر بودند که 9 درصد افزایش داشت.
یک میلیون و 200 هزار نفر در بخشهای مختلف کارگری در سطح استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی فعالیت می کنند.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.