به گزارش ایرنا، علیرضا قادری روز دوشنبه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در تربت حیدریه، افزود: هم اکنون در حال اجرای مناقصه هستیم و به محض مشخص شدن پیمانکار، عملیات آن تا آبان ما اجرایی شود.
وی با بیان اینکه در اجرای پروژه های آبخیزداری 30 درصد مشارکت بخش خصوصی نیز لحاظ شده است، گفت: یکی از راهکارهای اساسی در مقابله با بحران آب و خشکسالی های اخیر، ایجاد سدها و بندهای خاکی است و با توجه به باران های سیل آسا و روان آب ها بخصوص در اسفند و فروردین، احداث این پروژه ها در تقویت سفره های آب های زیرزمینی بسیار ضروری و تاثیرگذار است.
قادری همچنین گفت: پارسال در برنامه ششم توسعه که در مجلس به تصویب رسید، مقرر شد عملیات آبخیزداری به میزان 10 میلیون هکتار و عملیات بیابان زدایی به میزان یک میلیون هکتار در کشور انجام شود که بر اساس آن در بودجه امسال 200 میلیون دلار مجلس شورای اسلامی مصوب کرد که البته این رقم به جز بودجه های مصوب ملی و استانی است.
وی در ادامه اظهار کرد: از مجموع 50 حوزه و زیرحوزه آبخیز شهرستان، در 10 حوزه طرح مطالعاتی مصوب تهیه شده که برای اجرایی آن به 300 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
قادری افزود: شهرستان تربت حیدریه با 255 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی، بر اساس نقشه پوششی گیاهی 500 هکتار بیشه زار و جنگل های خشک در ارتفاعات نسر و سریشا و 58 هزار هکتار مراتع خوب و متراکم و 165 هزار هکتار مراتع کم تراکم و فقیر دارد و این بدان معنا است که 70 درصد مساحت این خطه در عرصه منابع طبیعی قرار دارد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.