دکتر حمیدرضا اسلامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خراسان رضوی پس از تهران دومین تولید کننده پلاسما در کشور است و در چهار ماهه امسال 27 هزار واحد پلاسما از این استان به خارج صادر شده است.
وی ادامه داد: میزان صدور پلاسما از خراسان رضوی به اروپا در سال جاری چهار درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
وی خاطرنشان کرد: پلاسمای تولیدی برای ساخت داروهای بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیگر بیماران به کشورهای اروپایی نظیر آلمان صادر می شود و دوباره به کشور بازمی گردد.
اسلامی گفت: داروهای حاصل از پلاسمای تولید داخل نقش مهمی در کاهش قیمت داروها و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی دارد.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: پلاسمای تولید شده در ایران سالم ترین پلاسمای دنیا از نظر سلامت و نداشتن آلودگی به ویروس اچ.آی.وی شناخته شده است.
وی افزود: هم اکنون مشکل اصلی این است که حجم تولید پلاسما از ظرفیت سردخانه ها و امکانات پشتیبانی انتقال خون خراسان رضوی بیشتر است که راهکار آن تکمیل هر چه سریعتر ساختمان جدید انتقال خون استان در شهرک دانش و سلامت مشهد است.
استان خراسان رضوی بعد از تهران و شیراز، رتبه سوم کشور را در تولید خون داراست.
پارسال بیش از 332 هزار کیسه خون و فراورده های خونی در خراسان رضوی تولید شده بود.
اداره کل انتقال خون خراسان رضوی تامین خون 59 بیمارستان این استان را بر عهده دارد و اکنون 11 پایگاه خون ثابت و سیار در مشهد و پنج شهرستان نیشابور، سبزوار، گناباد، کاشمر و قوچان دایر است.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.