یوسف بیدخوری، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برپایی استارت آپ حوزه گردشگری استان از هفتم شهریور برای مدت سه روز برنامه ریزی شده و علاقه مندان می توانند از هم اکنون طرح ها و ایده های خود را برای شرکت در این استارت آپ ارائه نمایند.
وی بیان کرد: برگزاری استارت آپ گردشگری راهی به سوی رشد و توسعه صنعت گردشگری و ایجاد تحولات مثبت در آن است.
این مسئول حوزه گردشگری، گردشگری را صنعتی به روز، همراه و همگام با تحولات روز جهان خواند که راه های جدید برای ایده پروری در این صنعت ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه استارت ‌آپ گردشگری یک برنامه علمی و کارآفرینی است، افزود: استارت‌ آپ‌ گردشگری یک رویداد آموزشی- تجربی بین‌المللی است که طی سه روز متوالی و در انتهای هفته برگزار می‌ شود.
وی بیان کرد: در این برنامه شرکت‌کنندگان شامل فعالان حوزه گردشگری، هتل‌داری و صنایع وابسته، برنامه نویسان، مدیران تجاری و دیگر علاقه مندان گردهم آمده و ایده های نو و ناب خود را مطرح می کنند.
بیدخوری تاکید کرد: هدف از برگزاری استارت آپ، علمی کردن این صنعت و اشتغالزایی در صنعت گردشگری است و استان خراسان رضوی در این زمینه ظرفیت ها و قابلیت های بالایی دارد.
سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: امیدواریم برگزاری استارت آپ ها به تسهیل گردشگری و افزایش ورود گردشگر به استان و کشور کمک کند و به همین دلیل برگزاری این برنامه در دستور کار قرار گرفته است.
بیدخوری گفت: برگزاری استارت آپ های حوزه گردشگری در استان ها از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور سیاست گذاری شده است.
وی افزود: پس از برگزاری این استارت آپ در سطح استانی، در مراحل بعدی به صورت ملی و سپس بین المللی ایده های برتر استارت آپ گردشگری مطرح می شوند.
وی با بیان اینکه دانشجویان، استادان دانشگاه و افراد فعال و علاقه مند به استارت آپ می توانند در این رویداد فناورانه حوزه گردشگری شرکت کرده و ایده های نو خود را ارائه کنند.
بیدخوری اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، به عنوان متولی امر، جوایزی تشویقی برای ایده پردازان حوزه گردشگری در نظر گرفته و سه ایده برگزیده از بین شرکت کنندگان به رقابت های ملی استارتاپ، که مهرماه در تهران برگزار می شود، معرفی می شوند.
5132/7496
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.