اداره کل ورزش و جوانان روز دوشنبه به نقل از مجید پوررضایی گزارش داد: بر این اساس 44.7 درصد از مجموع کل متقاضیان در خراسان رضوی وام ازدواج دریافت کرده اند. میانگین پرداختی وام ازدواج به مجموع متقاضیان در کشور 55.9 درصد آنها است.
وی افزود: طی این مدت در مقیاس کشوری 582 هزار و 975 نفر متقاضی واجد شرایط دریافت وام ازدواج بوده اند. از این تعداد 321 هزار و 183 نفر وام دریافت کردند. سهم خراسان رضوی از کل وامهای پرداختی 7.99 درصد است.
معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی پایین بودن سطح پوشش پرداخت وام ازدواج از میانگین کشوری را در این استان یکی از مهمترین چالشهای پیش روی مجموعه های بانکی خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: بانکهای این استان پارسال در همین حوزه عملکرد قابل قبولی داشتند اما انتظار می رود با شتاب دهی فرایند تکمیل پرونده ها و انعطاف پذیری در اخذ تضامین و اختصاص بیشتر منابع قرض الحسنه به اعطای تسهیلات جهش خوبی را رقم بزنند.
وی در ادامه یکی از وظایف دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان خراسان رضوی را رصد وضعیت اعطای وامهای ازدواج موضوع بند الف تبصره 16 قانون بودجه 1397 ذکر و بیان کرد: در همین چارچوب جلسات مشترک و منظمی با مدیران بانکهای استان برگزار شده تا با آسیب شناسی و ارائه راهکارهای عملیاتی، شتاب در فرایندهای پرداخت وام ازدواج، کاهش صف انتظار و افزایش پوشش تسهیلات برای زوجین جوان محقق شود.
او همچنین گفت: پارسال 105 هزار و 670 مورد وام ازدواج 100 میلیون ریالی به زوجین واجد شرایط در خراسان رضوی اختصاص یافت.
یک میلیون و 600 هزار نفر از جمعیت شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی را جوانان 15 تا 29 ساله تشکیل می دهند. بر این اساس خراسان رضوی پس از تهران دارای بیشترین جمعیت جوان در سطح کشور است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.