مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی گفت: چهار انبار غذا و دارو در بجنورد، مرکز این استان به علت رعایت نشدن برخی موارد بهداشتی و قانونی پلمب شد.

سید جواد سیدالموسوی درباره جزئیات این خبر اظهار داشت: چهار انبار به خاطر غیربهداشتی بودن شرایط نگهداری و نیز احتکار، یکشنبه شب با همکاری دادستانی بجنورد پلمب شد.

وی افزود: شرایط نگهداری داروها در انبارهای کشف شده، به لحاظ بهداشتی به هیچ عنوان مناسب نبود و رعایت نشدن شرایط استاندارد و قرار داشتن اقلام دارویی در معرض نور آفتاب و گرمای هوا سبب شده تا بخشی از این محصولات دیگر قابل استفاده نباشند. البته در این زمینه باید آزمایش های لازم انجام شود تا در صورت غیرقابل استفاده بودن داروها، نسبت به معدوم سازی اقدام شود.

وی با بیان اینکه بخشی از داروهای انبار شده قاچاق بوده است گفت: تخلف دیگری که در این انبارها مورد بررسی قراری می‌گیرد، احتکار اقلام دارویی است. البته انبارداران مدعی هستند این حجم از دارو با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ذخیره شده تا در صورت کمبود این محصولات و در موقع بحران به بازار تزریق شود. صحت این ادعاها در دست بررسی است اما آنچه محرز است، شرایط نگهداری این اقلام دارویی مناسب و استاندارد نبوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان شمالی درباره انبار مواد غذایی نیز اظهار داشت: این انبار هم از انبارهای رسمی و به ثبت رسیده که پرونده آن بنا برخی مسائل در دست بررسی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.