سردار ماشاالله جان نثار روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در هنگ مرزی تایباد، افزود: افزایش همکاری مردم و مرزنشینان با نیروهای مرزبانی، بدون شک کمک شایانی به امنیت و ثبات در مرزهای منطقه می کند.
وی اظهار داشت: استان خراسان رضوی یکی از امن ترین مرزهای کشور را دارد و کوچکترین تحرک دشمنان در مرزهای استان، با اشراف نیروهای مرزبانی خنثی خواهد شد.
وی افزود: زیرساخت های بسیار مطلوبی در مرزهای خراسان رضوی ایجاد شده و مرزبانان با هوشیاری و آمادگی بالا در حال حفاظت از این مرز و بوم هستند.
سردار جان نثار با اشاره به ورود غیرمجاز برخی اتباع بیگانه به خاک جمهوری اسلامی از مرزهای مشترک، گفت: با هرگونه تردد غیرمجاز در مرزهای مشترک بین ایران و افغانستان به صورت قاطع برخورد خواهد شد و متجاوزان مرزی بدانند مرزهای شرقی برای تردد آنان ناامن خواهد بود.
وی به کشف انواع مواد مخدر در مرزهای شرقی استان اشاره کرد و گفت: در چهار ماه گذشته افزون بر یک تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور از اشرار و قاچاقچیان کشف و ضبط شده که بیش از 90 درصد آن مواد مخدر صنعتی بوده است.
وی افزود: در این مدت بیش از 40 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مناطق مرزی کشف و ضبط شده که نسبت به مدت زمان مشابه پارسال افزایش دو برابری داشته است.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی به ملاقات های مرزی بین مرزداران استان با همسایه اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال 60 ملاقات مرزی با هدف رفع و تسهیل برخی از مشکلات مرزی بین 2 کشور برگزار شده است.
شهرستان تایباد 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد
این شهرستان در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
5132/7494
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.