علیرضا مسلم روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: چهار سال پیش 15 پایگاهای اورژانس در سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب و داورزن فعال بودند اما هم اینک علاوه بر اورژانس هوایی در مجموع 26 پایگاه اورژانس در این شهرستانها دایر هستند.
وی ادامه داد: همچنین در این تعداد مدت تختهای بیمارستانی 30 درصد بیشتر و 9 هزار و200 مترمربع به فضای هتلینگ بیمارستانها و دانشگاهها در غرب خراسان رضوی اضافه شد. در این چارچوب دو هزار و 200 مترمربع فضاهای بهداشت و درمان نیز بهسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: در قالب اجرای طرح تحول سلامت تختهای روانپزشکی در این شهرستان سه برابر، تختهای آی.سی.یو 130 درصد و سی.سی.یو سه برابر رشد داشته است.
وی افزود: همچنین بهره برداری از بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی حشمتیه، بخش رادیوتراپی شیمی درمانی، بخش جراحی قلب باز، پزشکی هسته ای، آنژیوگرافی، سی.تی.اسکن دیجیتال و مراکز درمان بستر از مهمترین طرحهای بهداشت و درمان اجرا شده توسط دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بوده اند.
دکتر مسلم اظهار داشت: امسال نیز 17 طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار 230 میلیارد ریال در شهرستانهای غرب خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
وی همچنین شاخص تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی در کشور را 9 دهم ذکر و بیان کرد: این شاخص در شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار 2،1 دهم پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی است.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و شش بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.