آیت الله ناصر مکارم شیرازی روز جمعه در محل حوزه علمیه ثامن الحجج(ع) مشهد افزود: جهاد یکی از ارکان مهم اسلام است. بدون جهاد اسلام پیش نرفت، آیات قرآن مملو از آیات جهاد است که اگر جمع آوری شوند کتاب مهمی می شود.
وی ادامه داد: جهاد فقط نظامی نیست و ارکان و شاخه های مختلف دارد. جهادهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و جهاد با نفس برخی از شاخه های جهاد هستند.
این مرجع تقلید گفت: جهاد نظامی در سایه جهاد فرهنگی شکل می گیرد و می تواند موثر شود. امروز دشمن مشغول تخریب فرهنگ ما است. فرهنگ اعتقادی را با ایجاد شبهات و فرهنگ اخلاقی را با تاسیس مراکز فساد و شبکه های مجازی آلوده می کند در مقابل این تخریبها باید جهاد فرهنگی بسیاری انجام دهیم.
وی افزود: همانطور که در جهاد نظامی مناطق مورد تهاجم شناسایی و در آنجا دفاع انجام می شود در جهاد فرهنگی هم باید نقاط مورد تهاجم را شناسایی کنیم. در حاشیه شهر مشهد نگرانی بود که مورد نفوذ شیاطین واقع شده و از حاشیه به متن بیایند که مشخص است چه خطر عظیمی دارد.
آیت الله مکارم ادامه داد: این موضوع سبب شد همه دست به دست هم بدهند و جلو این تهاجم را که در حاشیه شهر مشهد شروع شده بود بگیرند. علما از نظر فرهنگی و مسئولان از نظر عمران و آبادی و برنامه های دیگر همکاری کردند.
وی گفت: اگر با مساجد، مدارس، کتابخانه، حوزه علمیه، مراکز بسیج و حتی ورزشگاه سالم بتوانیم حضور پررنگی در تمام جهات حاشیه شهر مشهد داشته باشیم غم و غصه ای نداریم.
این مرجع تقلید همچنین به حوزه علمیه ثامن الحجج مهشد اشاره و بیان کرد: برای ساخت این حوزه علمیه پنج هزار مترمربع زمین را تولیت فقید آستان قدس واگذار کرد و تصمیم گرفته ایم همه این بنا را به عنوان موقوفه آستانه تقدیم تولیت کنیم. تولیت آستان قدس رضوی هم گفته تا سال آینده ساخت این حوزه علمیه کامل و آماده بهره برداری می شود.
وی گفت: تکفیریها و وهابیت تکفیری در سراشیبی سقوط هستند و در آینده نزدیک به پایان خواهند رسید به این دلیل که ثمره شوم وهابیت، داعش و داعشیها هستند کسانی که خون ریختند و بناها را تخریب کردند.

* انقلاب اسلامی جریان دفاعی مقابل دشمن است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: جریانهای تکفیری، وهابی و عناصری که با شعار توحید در حال برچیدن مسیر ظهور بقیه الله(عج) هستند با تحریک و امکانات دشمن به صحنه آمدند و در همه این صحنه ها باید تا بالاترین اجرای فداکاریها مقاومت کنیم و در این راه انقلاب اسلامی جریان دفاعی مقابل دشمنان است.
آیت الله سید احمد علم الهدی ادامه داد: امروز در مسئله مجاهدات فرهنگی، فکری و سنگرهای اجتماعی و سیاسی در کنار مقام معظم رهبری به عنوان رهبر نظام و انقلاب مراجع عالیقدر روشن اندیش با سابقه فعالیت و تجربه های فراوان به عنوان برکاتی که خداوند،عرصه ولایت را در این زمان تکمیل می کند، وجود دارند.
وی گفت: امروز که دشمنان دین و اسلام متحد شدند در برابر آنان یک جریان دفاعی بیشتر وجود ندارد و آن انقلاب مقدس اسلامی است. وقتی در چنین تهاجم دشمنی در حوزه اقتصادی، فکری، فرهنگی و حوزه های مختلف سیاسی قرار گرفتیم جای تحسس است، باید راه بیفتیم و صاحب و مولایمان بقیه الله(عج) را پیدا کنیم.
امام جمعه مشهد افزود: تحسس تنها تحقیق و جست و جو نیست بلکه دستیابی است، به گمشده ای که گمشده و تا اندازه ای میل به او نیز به آسانی امکانپذیر نیست. رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید باید به ما بیاموزند و یاد دهند چگونه این تحسس را انجام دهیم و چگونه چشمانمان به نور بقیه الله(عج) روشن شود.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.