قاسم تقی زاده خامسی روز پنجشنبه در نشست خبری اجلاس شهرداران کلانشهرها در مشهد افزود: اختلاف شهرداری ها با دولت در موضوع تسویه بدهی هایی است که از سوی دولت پذیرفته نشده و در حد ادعا از سوی شهرداری هاست.
وی اظهار داشت: به عنوان نمونه دستگاه های اجرایی ساختمانهایی در شهر ساخته اند اما هنوز پایان کار دریافت نکرده اند لذا بدهی این موارد از سوی دولت تا ارائه اسناد مورد قبول پذیرفتنی نیست که بدهکاری ناشی از این موارد باید توسط شهرداری ثابت شود و به تایید ذیحساب دستگاه های اجرایی مربوطه برسد.
وی با بیان اینکه این مهم توسط شهرداری ها در حال پیگیری و رسیدگی است، گفت: در زمینه بدهی دولت ناشی از انتشار اوراق مشارکت مشکلی وجود ندارد و دولت در تسویه این بدهی ها همکاری لازم را دارد و سهم 50 درصدی خود را پرداخت می کند.
شهردار مشهد افزود: شهرداری مشهد پارسال پنج هزار میلیارد ریال بابت انتشار اوراق مشارکت از دولت دریافت کرد.
وی در باره ساخت زائرسراهای ارزان قیمت نیز اظهار داشت: ساخت این زائرسراها در مشهد چند سالی است که دنبال می شود و برای استانهایی که زمین از شهرداری تحویل گرفته اما اقدام به ساخت نکرده اند اخطار صادر می شود.
وی با بیان اینکه کلانشهر مشهد سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون زائر داخلی و خارجی است، گفت: کلانشهر ها با مشکلات گوناگون نظیر ترافیک، مشکلات زیست محیطی و کمبود منابع و درآمدهای پایدار مواجهند که باید از طریق تبادل تجربیات و هم اندیشی برای رفع آنها راهکار ارائه کرد.
تقی زاده خامسی در باره مصوبه منع بکارگیری بازنشستگان نیز افزود: این مصوبه هنوز به تصویب شورای نگهبان نرسیده و ما قانونمند هستیم و به قانون تن می دهیم.

* احداث 86 سالن غذاخوری و هتل در شیراز
شهردار شیراز نیز در این نشست گفت: بافتهای تاریخی در شهرهای گردشگری نظیر شیراز، اصفهان و مشهد باید حفظ شود.
حیدر اسکندرپور افزود: بافتهای تاریخی از جاذبه های مناسب برای گردشگران داخلی و خارجی هستند که باید از این ظرفیت به صورت کامل استفاده شود.
وی اظهار داشت: از این رو هفت محور گردشگری در بافت تاریخی شیراز تعریف کرده ایم که با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان احیا می شود.
وی گفت: در این راستا 86 سالن غذاخوری و هتل در بافت تاریخی شیراز در دست ساخت است.
اسکندرپور افزود: با ایجاد ظرفیتهای جذاب و فضاهای مناسب می توانیم شاهد افزایش گردشگر باشیم.
نود و هفتمین اجلاس شهرداران کلانشهرهای کشور شامل تهران، مشهد، شیراز، قم، اصفهان، اهواز، تبریز و کرج مدت یک روز در مشهد برگزار شد.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.