محمد حاجیان شهری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران بهره وری و ضریب پایین نفوذ دانش را از مهمترین مشکلات بخش کشاورزی ذکر و بیان کرد: راهکار حل این مشکلات بهره گیری از دانش آموختگان مهارت دیده در بخش کشاورزی است.
وی برگزاری دوره های آموزشی برای توان افزایی را از برنامه های این حوزه ذکر و بیان کرد: در همین چارچوب طی چهار سال اخیر افزون بر سه هزار نفر از دانش آموختگان دانشگاهی در بخش کشاورزی خراسان رضوی دوره های مهارتی و آموزشی را گذرانده اند.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی افزود: از سال 1381 آغاز فعالیت رسمی سازمان نظام مهندسی کشاورزی تاکنون 17 هزار و 300 نفر عضو این سازمان شده اند و هم اکنون حدود چهار هزار نفر عضو حقیقی و 100 عضو حقوقی در این نها دارای پرونده فعال هستند.
وی ادامه داد: 85 درصد این اعضا دارای مدرک کارشناسی، 14 درصد مدرک کارشناسی ارشد و یک درصد دارای تحصیلات دکترا هستند. 41 درصد اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی را بانوان تشکیل می دهند.
حاجیان گفت: ظرف چهار سال اخیر هزار و 155 فرصت شغلی برای اعضای سازمان نظام مهندسی کشاورزی در خراسان رضوی ایجاد شده است. همچنین در این مدت 950 نفر از اعضای حقیقی و حقوقی این سازمان تائید صلاحیت و رتبه بندی شده اند.
وی همچنین گردش مالی سالانه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی را 150 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد:
خط مقدم سلامت جامعه مسئولان فنی کلینیکهای گیاه پزشکی هستند. مصرف صحیح کود و سم در بخش کشاورزی و تولید محصولات مختلف از اهمیت فراوانی دارد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.