مسعود گلستانی پور روز سه شنبه در حاشیه مراسم سی و هشتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی در محل مجتمع پزشکی آموزشی این سازمان در نیشابور طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال جهاد دانشگاهی خراسان رضوی 500 میلیارد ریال درآمد داشت که تنها حدود 12 درصد از آن محل بودجه های دولتی بود.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی تمایلی به افزایش تعرفه های پزشکی ندارد اما سهم بیمه آن با حدود یک سال تاخیر واریز می شود و این تاخیر با توجه به سهم خودگردانی بالای جهاد دانشگاهی در میان مدت مشکلات مالی ایجاد خواهد کرد.
معاون جهاد دانشگاهی خراسان رضوی همچنین تعداد نیروی انسانی این نهاد را در استان 580 نفر ذکر و بیان کرد: معاونت پزشکی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی دارای دو آزمایشگاه در سطح شهر مشهد با میانگین 1800 نفر مراجع در روز و دو آزمایشگاه تشخیص طبی در نیشابور و گناباد به ترتیب با 400 و 200 نفر مراجعه کننده در روز است. کلینیک دندانپزشکی جهاد دانشگاهی در شهر مشهد نیز با حدود 60 نفر مراجعه کننده در روز خدمت رسانی می کند.
وی گفت: در بخش آموزش نیز جهاد دانشگاهی با چهار مرکز در نقاط مختلف مشهد و دو مرکز در نیشابور و کاشمر فعالیت دارد که در مجموع به حدود 50 هزار نفر در سال خدمات آموزشی فوق برنامه عمومی و تخصصی ارائه می دهند.
گلستانی پور افزود: جهاد دانشگاهی خراسان رضوی همچنین دارای یک فرهنگسرا در شهر مشهد است که در آن برنامه های آموزشی زیر نظر معاونت فرهنگی ارائه می شود.
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی خراسان رضوی علاوه بر آموزشهای کوتاه مدت، در حوزه آموزش عالی نیز در قالب دو مرکز علمی کاربردی در مشهد و کاشمر و یک موسسه آموزش عالی در کاشمر فعال است که سالانه به حدود پنج هزار نفر دانشجو با بالاترین کیفیت خدمت رسانی می کنند.
معاون پشتیبانی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: این نهاد در حوزه های گردشگری، صنایع غذایی و بیوتکنولوژی صنعتی نیز دارای سه پژوهشکده است.
9869/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.