محمد علی فرهمند راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال 12 کیلو گرم ژله رویال در نیشابور تولید شد که پیش بینی می شود این رقم امسال به 20 کیلو گرم افزایش یابد.
وی اظهار داشت: قیمت هر گرم ژله رویال حدود 100 هزار ریال می باشد که در کنار دیگر فرآورده های زنبور عسل زمینه افزایش کارآفرینی و اشتغال را در این منطقه فراهم نموده است.
وی گفت: 21 هزار کلنی زنبور عسل در 205 زنبورستان نیشابور وجود دارد که خدمات دهی به آنها در قالب یک واحد شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداری با بیش از 300 عضو ساماندهی شده است.
فرهمند راد افزود: پارسال 142 تن عسل در نیشابور برداشت شده که پیش بینی می شود امسال این رقم به حدود 150 تن و به ارزش بیش از 50 میلیارد ریال برسد.
وی اظهار داشت: افزایش تعداد کلنی های زنبور عسل، پرورش ملکه زنبور عسل و برداشت سایر محصولات زنبور عسل مانند موم، بره موم، گرده گل، زهر زنبور عسل و تولید ژله رویال که در صنایع دارویی، بهداشتی و غذایی کاربرد بسیار دارد، از برنامه های جهاد کشاورزی نیشابور است.
وی گفت: شهرستان نیشابور به سبب داشتن مناطق کوهستانی و اقلیم مناسب و وجود گیاهان دارویی از جمله گون، آویشن، گلپر، کاکوتی و اسطوخودوس، استعداد و ظرفیت مناسب برای زنبورداری دارد.
ژله رویال یک ماده غذایی بسیار ارزشمند و دارویی محسوب می شود که زنبورهای کارگر برای ملکه تولید می کنند.
گفته می شود ژله رویال در درمان بسیاری از ناتوانی ‌ها و امراض از جمله برای کاهش چربی خون، تنظیم هورمون‌ ها، کمک به باروری و تسریع در بهبودی ناتوانی جنسی، کمک به رشد استخوان، افزایش اشتها، رفع سختی رگ ‌ها، بهبودی روماتیسم مفصلی، درمان افسردگی، افزایش مقاومت بدن در مقابله با عفونت ‌ها و جلوگیری از پیری زودرس مفید است.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
9869 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.