محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای شهر مشهد به فرارسیدن سالروز فرمان مشروطیت در ایران اشاره و بیان کرد: زیرساخت مطبوعات کشور در جنبش مشروطیت بنا شد و روزنامه نگاران و خبرنگاران در صف نخست مبارزه با استبداد قرار گرفتند.
وی ادامه داد: روزنامه نگاران و خبرنگاران زیادی در این مسیر کشته شدند که چه روزنامه نگاران آن دوره و چه شهید صارمی در دوره فعلی همه در راه آزادی جان دادند و جسارت و آگاهی بخشی را الگوی خود قرار داده بودند. خبرنگاران باجسارت و آزاد نقش مهمی در شفاف سازی و کاهش فساد در جامعه دارند و در شرایط ویژه کشور نقش آنها می تواند توام با امیدآفرینی باشد.
رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد نیز انسجام و آشتی ملی را تنها راه گذر از بحران های کشور خواند و گفت: این روزها کشور شرایط بحرانی را می گذراند و تنها راه گذر از این بحرانها ترجیح قانون بر منافع شخصی است.
سیدمحسن حسینی پویا بیان کرد: همه صاحبان تریبون بدانند که با ندانم کاری ممکن است وحدت کشور به خطر بیفتد و برای یک دستمال قیصریه به آتش کشیده شود.
وی افزود: جای تعجب است که برخی خطبای جمعه برخلاف گفتمان آشتی ملی صحبت می کنند. دی ماه پارسال مشهد را به یاد آورید؛ شاید برخی بتوانند جریانی را آغاز کنند اما مدیریت از دست آنها خارج خواهد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی مشهد نیز در این جلسه گفت: اعضای شورای شهر و مدیریت شهری باید آینده نگر باشند تا اقداماتی انجام نشود که مورد سرزنش آیندگان باشد.
سیدعلی اکبر شمسیان افزود: در جهاد دانشگاهی گفت و گو و استفاده از ایده های نو در اولویت است چیزی که هم اینک در کشور مغفول مانده است .
وی ادامه داد: در جهاددانشگاهی جهادگرانی فعالیت می کنند که از منافع خود می گذرند و به سازمان و اهداف آن عشق می ورزند.
شمسیان تاکید کرد: برای پیشبرد همه امور توجه به منافع عمومی ضروری است.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.