حجت الاسلام عباس مهاجرانی در جمع آموزش دهندگان این طرح در سبزوار افزود: طرح نماز کلید بهشت برای هزار و200 نفراز سوادآموزان که نیمی از جمعیت آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی خراسان رضوی هستند برگزار می شود.
وی ادامه داد: 30 استاد و مدرس نماز از حوزه های علمیه قم و مشهد آموزش طرح نمازکلید بهشت را برعهده دارند و برای هر آموزش دهنده نهضت سواد آموزی 16 ساعت آموزش برگزار می شود.
قائم مقام سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: نمازشناسی، پاسخ به شبهات، زیباخوانی نماز، بیان احکام نماز و نماز در روایات و آیات قرآن محتوای آموزشی این دوره است.
وی افزود: این طرح با مشارکت ستاد اقامه نماز خراسان رضوی و سازمان نهضت سواد آموزی در سطح استان اجرا می شود. هدف طرح آموزش عملی نماز، تقویت فرهنگ صحیح خوانی نماز و ترویج نماز است.
مدیر آموزش و پرورش سبزوار نیز گفت: با همکاری ستاد نماز جمعه این شهرستان دانش آموزان در نمازجمعه شرکت می کنند و هر هفته نمایشگاهی از توانمندیهای دانش آموزان در محل نماز جمعه دایر می شود.
حسن محرابی افزود: در طرح ارتباط مسئولان شهرستان با نماز جماعت مدارس مدیران در نماز جماعت شرکت می کنند و دانش آموزان را مورد حمایت و تشویق قرار می دهند.
وی گفت: همچنین طرح ارتباط دانش آموزان با مساجد از طریق سازمان تبلیغات اسلامی سبزوار اجرا می شود و دانش آموزانی که در نمازجماعت مساجد شرکت دارند بدون اینکه خود اطلاع داشته باشد در مراسم صبحگاه تشویق می شوند که این اقدام ترویج نماز بین دانش آموزان را فراهم کرده است.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.