مجتبی مزروعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشت گلخانه ای محصول در این استان در سال 1392 معادل 118 هکتار بود که هم اکنون این رقم به بیش از 365 هکتار افزایش یافته است.
وی گفت: صیفی جات، سبزیجات و گل های شاخه بریده 80 درصد سطح زیر کشت گلخانه ای استان را دارند و 20 درصد باقی مانده نیز سایر محصولات قابل کشت در گلخانه از جمله انواع میوه است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه سالانه حدود 60 هزار تن محصولات گلخانه ای در استان تولید می شود، ادامه داد: کشت گلخانه ای صرفه جویی 10 برابری را برای کشاورز به ارمغان می آورد.
وی تاکید کرد: با توجه به بحران آب موجود در استان، توسعه کشت گلخانه ای به دلیل تاثیر فراوانی که در کاهش مصرف آب دارد ،در دستور کار است.
مزروعی با اشاره به اهمیت و توجه دولت به بخش کشاورزی طی سالهای گذشته، اظهار کرد: تامین تسهیلات مناسب برای مکانیزاسیون مورد توجه دولت بوده است که اعتبارات خراسان رضوی در این بخش با 187 درصد رشد از 465 میلیارد ریال سال 1392 به 876 میلیارد ریال در سال 1396 رسیده است.
وی با بیان اینکه اعتبارات اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار در این استان نیز از ابتدای آغاز به کار دولت تدبیر و امید 30 برابر رشد کرده، افزود: این مهم علاوه بر صرفه جویی در آب، موجب افزایش بهره وری و در نهایت رشد درآمد اقتصادی و در نتیجه کاهش مهاجرت از روستاها به شهرها می شود.
خراسان رضوی با یک میلیون و 200 هزار هکتار کشتزار و 14.6 میلیون واحد دامی افزون بر 10 درصد تولیدات زراعی، باغی و دامی کشور را دارد.
این استان با تولید 6،76 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ناخالص اقتصادی 95 هزار و 730 میلیارد و 423 میلیون ریال جایگاهی تاثیرگذار در اقتصاد ایران دارد
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.