علیرضا رشیدیان روز شنبه در دیدار با جمعی از مدیران مسئول رسانه های خراسان رضوی افزود: ارزشها و اعتقادات دینی و فرهنگ ایثار و شهادت در کنار مردمی بودن نظام و حکومت از پایه های قدرت ایران است.
وی با بیان اینکه شرایط کنونی ایران از اول انقلاب و ابتدای جنگ تحمیلی بدتر نیست اظهار داشت: ملت ایران تاکنون جنبش های مختلف جدایی طلب، ترورهای مسئولان و مردم، هشت سال دفاع مقدس در شرایط سخت تحریم را با موفقیت پشت سر گذاشته و اکنون نیز قدرت حل مشکلات را دارد.
وی گفت: در شرایط کنونی، تحریم به معنایی که آمریکا در نظر دارد امکان پذیر نیست، به ویژه در شرایطی که اتحادیه اروپا، چین و روسیه هم با آمریکا همراهی کامل ندارند.
استاندار خراسان رضوی افزود: آمریکا جنگ روانی و فشار اقتصادی را دنبال می کند، اما منافع دائمی کشورها، اجازه نمی دهد که تحریمها علیه ایران به صورت طولانی مدت ادامه یابد.
وی اظهار داشت: دشمن هیچوقت بیکار نمی نشیند و امروز هم آشکارا گفته است که به دنبال ایجاد فشار از لایه های پایین اجتماع و ایجاد اختلاف در سطوح مدیران و مسئولان نظام است تا نارضایتی در داخل کشور ایجاد کند و نظام را ناکارآمد نشان دهد.
وی، نقش رسانه ها را در تحکیم وحدت و انسجام داخلی و پشت سر گذاشتن مشکلات، مهم خواند و گفت: اگر ذهنیتی بوجود آید که مردم و مسئولان جدا از هم هستند، مشکلات رفع نمی شود.
رشیدیان افزود: همه باید با درک و همکاری متقابل برای حفظ عزت، استقلال، رفاه و امنیت کشور تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: هدف دولت نیز این است که نقش بیشتری به بخش خصوصی بدهد و ایجاد بازار ثانویه هم در این راستاست.
وی گفت: پیش بینی های لازم برای شرایط سخت تحریم در نظر گرفته شده و هیچ کمبودی در زمینه مایحتاج مردم وجود نخواهد داشت و با وجودی که قیمت دلار رشد 300 درصدی داشته دولت نگذاشت این روند بر روی مایحتاج عمومی مردم و معیشت آنها تاثیر بگذارد.
استاندار خراسان رضوی افزود: ضعفها و نقصهای مدیریتی وجود دارد و کسی آنها را انکار نمی کند اما در شرایط کنونی حفظ سرمایه اجتماعی مهم است و این امر تنها بر عهده دستگاههای دولتی نیست بلکه رسانه ها هم نقش مهمی در این زمینه دارند و باید تلاش کنیم این سرمایه را برای نظام و انقلاب حفظ کنیم.
7507 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.