رمضان نیری روز شنبه در آستانه روز خبرنگار طی بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: این دانشگاه از نظر برخورداری از تجهیزات و آزمایشگاه های مجهز با هفت واحد آزمایشگاهی در زمینه های زیست شناسی، فیزیک و شیمی جایگاه بی نظیر در کشور دارد.
وی اظهار داشت: شمار آزمایشگاه های تخصصی این دانشگاه تا پایان امسال به 10 واحد افزایش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو برای سال تحصیلی جدید در این دانشگاه با افزایش نسبت به سال تحصیلی گذشته به 1270 نفر رسیده است، گفت: امسال مجوز پذیرش دانشجو در رشته هایی از جمله ادبیات و زبان فارسی، کودکان استثنایی، مشاوره، ریاضی، فیزیک و زیست شناسی نیز به این دانشگاه داده شده است.
نیری افزود: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی جزو دانشگاه های برتر در زمینه اعضای هیات علمی است که با 66 عضو هیات علمی سرمایه مهمی از نظر نیروی انسانی متخصص دارد.
وی با بیان اینکه سیاست دانشگاه فرهنگیان استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود است اظهار داشت: تحصیل در این دانشگاه و ورود به حرفه معلمی به معنای توقف در روند ادامه تحصیل نیست و دانشجویان این دانشگاه امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را نیز دارند.
وی گفت: در این راستا امسال 6 رتبه تک رقمی و 24 رتبه 2 رقمی در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه ها را دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این استان کسب کرده اند.
نیری افزود: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی دارای 2 پردیس دانشگاهی دختران و پسران و چهار واحد دانشگاهی است که در چهار گروه دانشجویان پیوسته، ناپیوسته، پذیرفته شدگان آزمون استخدامی و دانشجویان ماده 28 دانشجو می پذیرد.
وی اظهار داشت: این دانشگاه در سال تحصیلی گذشته سه هزار و 524 دانشجو داشت که 1800 نفر آنان دانش آموخته می شوند.
وی با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش مهمی از هویت و فعالیت رسانه ای کشور است گفت: پیشینه بیش از 84 سال فعالیت ایرنا و تنوع بسیار در تولیدات خبری و پژوهشی این رسانه نشان از اثر گذاری و اهمیت آن در کشور دارد.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.