آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: توطئه های دشمن هر روز و هر لحظه ادامه دارد و باید دانست که تهدید رئیس جمهور آمریکا به تحریم های فوق العاده مستاصل کننده و یا دخالت نظامی و سرکوب مردم ما، با پیشنهاد مذاکره دادن وی همه یکسان و در خط دشمنی و عداوت است.
وی ادامه داد: پیشنهاد اخیر مذاکره در حقیقت تداوم همان تحریم هاست زیرا وضعیت اقتصادی داخل کشور ما در شرایطی است که دشمن ما را در نقطه ضعف می بیند.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه بر حسب اعلام صندوق بین المللی پول هم اکنون خرید طلا در دنیا 4 درصد کاهش یافته در حالی که در ایران بیش از 200 درصد افزایش داشته، افزود: امروز دشمن با این تحلیل وارد میدان شده که فکر می کند کشور ما در نقطه ضعف است و به همین دلیل به مذاکره و همه خواسته های آنها تن می دهد.
وی بیان کرد: تجربه نشان داده که آمریکا هر آنچه را وعده دهد به راحتی وعده هایی که در برجام داده بود، رد کرده و به آن پایبندی ندارد.
وی با اشاره به اینکه در پی برجام ایران در چاله آب سنگین خود بتون ریخت، هزاران سانتریفیوژ فعال خود را تعطیل کرد و در رشد فناوری هسته ای از غنی سازی 50 درصد به 3.5 درصد تنزل داد، گفت: در پی این اقدامات در نهایت آمریکا بدون هیچ مشکلی از تعهد برجام خارج شد.
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی در کشور واقعیتی انکارناپذیر است و همه مردم ما هر چه آسیب پذیرتر و فقیرتر باشند، این واقعیت را بیشتر لمس می کنند.
وی با بیان اینکه اقلیتی کمتر از 30 درصد پولدار کشور به جان ارز و طلا افتاده و قصد دارند ثروت را از کشور بیرون برده و جای دیگری بنا بگذارند، افزود: این اقدام آنان که موجب شده رزق مردم در معرض خطر قرار گیرد در حقیقت خیانت به کشور است و باید گفت آنهایی که به این اقدام دست می زنند دانسته و یا ندانسته در صف پیاده نظام آمریکا در کشورند.
امام جمعه مشهد با تاکید بر لزوم اقدام عاجل دولت و مجلس برای مهار نابسامانی های موجود، افزود: مسئولان بدانند طرحی که در درازمدت مشکلات اقتصادی را حل کند، غیر از این است که اکنون مردم گرفتار معیشت خود شده اند لذا این مساله را اول باید حل کرد.
وی تاکید کرد: از دولت و مجلس حرکتی انقلابی برای حل مشکل مردم می خواهیم تا در حل مشکل مردم تدبیر کنند.
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مردم باید برای حل این معضلات وارد صحنه شوند اما نه آنطور که نابکاران با یک فراخوان به دنبال جری کردن دشمنان این ملت و نظام هستند، ادامه داد: این مردم انقلابی، بسیجی و حزب اللهی هستند که باید بیایند و از مردم فقیر و نیازمند حمایت کنند.
وی گفت: در شرایطی که یک عده فرصت طلب بر موج ایجاد شده در عرصه اقتصادی سوار شده اند، باید با اقدامی عاجل دست آنان را کوتاه کرد.
وی با اشاره به اینکه در روزهای آخر عمر حکومت شاه، توطئه به مضیقه انداختن مردم از نظر معیشت و اقتصادی اجرا شد تا از این طریق مردم دست از خواسته های انقلابی خود بردارند، افزود: توطئه امروز دشمن نیز دقیقا همین است و در آن زمان جوانان انقلابی و مسجدی با عرضه نیم بهای کالاهای اساسی به حمایت و تقویت از اقشار فقیر و آسیب پذیر برآمدند.
وی گفت: امروز نیز مشکل ما در ضرورت حمایت از فقرا، کارگران و قشر آسیب پذیر است و باید جوانان بسیجی، نیروهای وابسته به ولایت و جریان های حزب الله یک بار دیگر وارد عرصه شده و اقدام عملیاتی برای نجات فقرا و نیازمندان از چنگال پولداران طلامحور انجام دهند.
علم الهدی با اشاره به سیره امام رضا(ع) اظهار کرد: رهبری جامعه در خط امامت به عنوان رهبری تام و مطلق که محور همه تصمیم ها، سیاست گذاری ها و برنامه های اجرایی مدیریت باشد و مقاومت در برابر توطئه های دشمنان دو خصوصیت آن امام همام بوده است که جامعه امروز ما به شدت به این دو نیاز دارد.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.