حجت الاسلام سیدعلی عماد عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: حدود 350 نفر از این نخبگان از حوزه علمیه خواهران و بقیه از حوزه های علمیه خراسان، قم، تهران و سایر شهرها هستند. این افراد بر اساس دو شاخص شامل سن زیر 40 سال و برخورداری از استعدادهای تاثیرگذار در حوزه های آموزش، تبلیغ، مدیریت و فعالیت امور فرهنگی شناسایی شده اند.
وی که برای حضور در سومین همایش نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه کشور به مشهد سفر کرده، ادامه داد: برای طلابی که به ترتیب در سطوح مقدماتی و عالی حوزه حداقل معدل 18 را کسب کنند پرونده تشکیل می شود و سپس برای احراز صلاحیتها و کشف ظرفیتهای بالقوه نخبگانی، از این افراد مصاحبه های علمی به عمل آمده تا به عنوان استعداد برتر در حوزه علمیه ارزیابی شوند.
رئیس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه گفت: این افراد پس از شناسایی در سه مسیر آموزش، پژوهش و امور فرهنگی توانمندسازی شده تا برای مواجهه با مشکلات و مسائل پیش رو در عرصه های علمی، عملیاتی و در حوزه سیاستگذاریهای فرهنگی و آموزشی آماده شوند.
وی افزود: هم اکنون از همه ظرفیتهای این گروه از نخبگان استفاده نمی شود. برخی از این استعدادهای برتر حوزه به ویژه در بخش پژوهش و آموزش به عنوان دستیار در حوزه های علمیه مشغول کار هستند و البته برخی نیز در امور فرهنگی و تبلیغ معارف اسلامی مشارکت می کنند.
او ادامه داد: در بخش پژوهش به موضوع نیازسنجی توجه ویژه ای شده بگونه ای که نیازمحور و کاربردی بودن پایان نامه ها در حوزه یک شاخص اصلی است تا بتوانند گرهگشای مسائل روز جامعه باشند.
رئیس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه های علمیه بر همکاری این نهاد با مرکز ملی نخبگان نیز تاکید و بیان کرد: افقهای روشنی پیش روی همکاری دو مرکز وجود دارد و طی سالهای اخیر این همکاری رو به رشد بوده است.
جمعیت طلاب علوم دینی با سن زیر 40 سال شاغل به تحصیل در سطوح مقدماتی و عالی حوزه های علیمه سراسر کشور 200 هزار نفر است.
سومین دوره علمی تخصصی طلاب نخبه کشور با حضور 100 طلبه برتر از امروز نهم مرداد ماه به مدت هفت روز در مشهد ادامه دارد.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.