علی باخرد روز سه شنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی به تقویت گروههای نظارت بر بازار اشاره و بیان کرد: از ابتدای تابستان امسال تاکنون 49 هزار واحد عرضه خدمات صنفی در این استان بازدید و در این چارچوب دو هزار و 700 پرونده تخلف به ارزش 81 میلیارد ریال تشکیل شده است.
وی بیشترین شمار بازرسی را آن با دو هزار و 315 مورد مربوط به واحدهای نانوایی ذکر و بیان کرد: در حوزه نانواییها 183 پرونده تخلف تشکیل شد که در حال رسیدگی است.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: در حوزه اطراف حرم مطهر رضوی نیز طی هماهنگی انجام شده با شهرداری مشهد تعداد 15 قلم کالا با قیمتهای ثابت و به صورت اعلامی عرضه می شود.
وی در ادامه همچنین گفت: از ابتدای تابستان امسال توزیع 200 تن برنج باقیمانده از طرح ضیافت نیز در سطح خراسان رضوی در حال انجام است. همچنین 238 تن گوشت قرمز منجمد در این مدت با نرخ 100 هزار ریال قیمت کمتر از بهای گوشت گرم توزیع شده است.
باخرد افزود: ظرف سه روز گذشته قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ در کمیته کشوری تنظیم بازار 82 هزار ریال اعلام شد اما این نرخ علاوه بر تهران در بسیاری از شهرها از جمله مشهد رعایت نشد.
وی ادامه داد: با استقرار گروههای بازرسی در مراکز عمده توزیع مرغ در مشهد گرچه در آغاز این کالا به قیمت 92 هزار ریال عرضه می شد اما هم اکنون در مراکز عمده شامل استقلال، خواجه ربیع و حاشیه شهر بهای مرغ گرم در هر کیلوگرم 82 هزار ریال عرضه می شود.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تنها راه کنترل قیمت مرغ گرم را توزیع مرغ منجمد ذکر و بیان کرد: هم اکنون روزانه 30 تن گوشت مرغ منجمد در بازار مشهد با هدف تنظیم بازار توزیع می شود.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.