به گزارش ایرنا در این دوره هفت روزه مباحث علمی و تخصصی توسط استادان مطرح حوزه برای 100 طلبه نخبه مدارس علمیه سراسر کشور ارائه می شود.
رئیس مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه کشور دراین مراسم گفت: این مرکز در راستای تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر شکل گیری مرکزی برای شناسایی و پرورش نخبگان حوزوی شکل گرفت و مایه افتخار است که اعلام شود ساختار این مرکز نسبت به سایر مراکز نخبگان کشور به استانداردهای ساختاری این قبیل مجموعه ها نزدیک تر است.
حجت الاسلام سید علی عماد افزود: هدف این مرکز فقط شناسایی و حمایتهای معیشتی و فردی از نخبگان حوزی نیست بلکه نگاه ما در راستای مطالبه رهبری مبنی بر در دست گرفتن سرنوشت کشور توسط نخبگان حوزوی و دانشگاهی است.
وی با تاکید بر اینکه برای ساختن کشور باید نخبگان وارد میدان شوند اظهار داشت: در این راستا پس از شناسایی نخبگان حوزوی، توانمند سازی آنان در جهت پاسخگویی به نیازهای کشور مورد توجه است.
وی گفت: توانمند سازی استعدادهای برتر حوزه های علمیه توسط مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه کشور در سه عرصه علمی، عملیاتی و سیاستگذاری پیگیری می شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این مراسم گفت: طلاب باید به آموختن مسایل مورد نیاز مردم بپردازند و علاوه بر تسلط بر علوم و منابع اسلامی حوزه باید با علوم رایج دنیا نیز آشنا شوند.
آیت الله سید محمد غروی افزود: یکی از مشکلات امروز حوزه عدم ورود به مسایل مورد نیاز جامعه از جمله اقتصاد، فرهنگ و نظام سازی در این مقولات است.
وی به همکاری مشترک حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: نگاه ما باید هم به واقعیتهای بیرونی و هم به منابع اسلامی باشد و باید نظامی تدوین کنیم که جوابگوی نیازهای مردم بوده و با احکام اسلامی نیز مطابقت داشته باشد.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.