افزایش 10 درصدی نرخ کرایه تاکسی در مشهد از موارد دستور کار نشست روز دوشنبه شورای شهر مشهد بود که با پیشنهاد یک سوم اعضا مسکوت ماند و برای بررسی بیشتر به کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر ارجاع داده شد.
یکی از اعضای شورای شهر به عنوان موافق مسکوت ماندن این لایحه گفت: افزایش نرخ متناسب با تورم جزو وظایف شورا است. ذینفعلان سالانه تقاضی افزایش نرخ بهای خدمات را به شورا می دهند و شهروندان نیز این توقع را دارند نمایندگان شورا به صورت دقیق نسبت به افزایش نرخ اقدام کنند.
شهنار زمارم افزود: درک شرایط اجتماعی و بررسی هر افزایش نرخی از ضروریات است لذا برای بررسی بیشتر در جزییات نباید شتاب زده عمل شود.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد نیز در مخالفت با پیشنهاد مسکوت ماندن این لایحه گفت: قطعات و لوازم مورد نیاز تاکسیرانی افزایش قیمت داشته و رانندگان از ابتدای سال متقاضی افزایش نرخ کرایه هستند.
سیدمهدی علوی مقدم افزود: هم اینک نیز دیگر برای افزایش بهای خدمات تاکسیرانی دیر اقدام کرده ایم.
در نهایت با موافقت اعضای شورا 'طرح افزایش بهای تاکسیرانی' در مشهد به مدت یک ماه مسکوت ماند.

* تغییر نام
تغییر نام سه ایستگاه قطارشهری از دیگر مصوبات نشست امروز شورای شهر مشهد بود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد در این خصوص گفت: بر اساس این مصوبه ایستگاه پارک ملت خط یکم قطارشهری به ایستگاه پارک ملت/دانشگاه فردوسی تغییر کرد.
احسان اصولی افزود: همچنین نام ایستگاه سلامت خط دوم قطارشهری به ایستگاه سلامت/دانشگاه علم پزشکی و ایستگاه شاهد واقع در خط سوم قطارشهری نیز به ایستگاه دانشگاه آزاد تغییر نام یافتند.
وی ادامه داد: همچنین طبق این مصوبه شهرداری مشهد موظف است نسبت به ایجاد ساز و کار لازم برای نظرسنجی از مردم در خصوص نام گذاریها و تغییر نامها در سطح شهر اقدام کند.

* مشوق برای شارژ الکترونیک
همچنین اعضای شورای شهر مشهد در نشست امروز خود لایحه مشوقها و بهای خدمات شارژ 'من کارت' را بررسی و تصویب کردند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد در این خصوص گفت: به منظور تشویق شهروندانی که برای شارژ من کارت از ابزارهای الکترونیکی بدون دخالت عوامل انسانی از طرق مختلف نظیر تلفن همراه، کیف پول الکترونیکی و پایانه های غیرنقدی استفاده می کنند پنج درصد اعتبار مازاد بر مبالغ پرداختی اعمال می شود.
مجتبی بهاروند افزود: این مصوبه به صورت آزمایشی و به مدت شش ماه اجرا می شود و اطلاع رسانی لازم از طریق شورای اجتماعی محلات، تبلیغات شهری و توزیع بروشور صورت می گیرد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.