آیت الله سید احمد علم الهدی روز دوشنبه در جمع روحانیون و طلاب حوزه های علمیه گناباد افزود: بزرگترین خطر برای علما این است که در انجام وظایف مهم و تبلیغ علم دینی تحت تاثیر عملیات روانی قرار گیرند لذا جز خداوند نباید از هیچ چیزی هراس داشته باشند.
وی ادامه داد: طلبگی عرصه نوکری امام زمان(عج) است و عرصه کسب مقام، شهرت، معروفیت، پول و موقعیت اجتماعی نیست. افرادی که با تصور کسب موقعیت و شهرت ملبس و یا وارد کسوت روحانیت شدند با وجود استعدادها و تواناییهای بالا شکست خوردند.
امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنانش نسبت به کاربرد نادرست پسوند گنابادی برای دراویش در برخی رسانه های ارتباط جمعی انتقاد و بیان کرد: این مسئله زیبنده مردم ولایتمدار، انقلابی و مذهبی شهرستان گناباد نیست و باید از آن پرهیز کرد.
امام جمعه گناباد هم در این نشست گفت: با توجه به وجود فرقه ذاله تصوف و از طرفی اشتغال به تحصیل 10 هزار دانشجوی بیشتر غیربومی در این شهرستان و خطر گرایش این دانشجویان به سمت تصوف راه اندازی 'بنیاد پژوهشی علامه بهلول گنابادی' برای مقابله با فرقه های ذاله در گناباد ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین حسن صادقی همچنین بر اخذ مجوز تحصیلات سطح سه حوزه های علمیه در گناباد و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تقویت حوزه های علمیه شهرستانها تاکید کرد خواستار اهتمام بیشتر مسئولان ذیربط به راه اندازی زیرساختها و توسعه فضاهای حوزه های علمیه و استادسراها در گناباد شد.
مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) گناباد در این نشست به اقدامات فرقه تصوف اشاره و بیان کرد: گر حوزه های علمیه تقویت شوند نقش مهمی در مقابله با فرقه های ذاله خواهند داشت.
حجت الاسلام حسین امامی افزود: در شرایطی که گناباد از جمله در روستاها با کمبود روحانی مواجه است برخی از طلاب و روحانیون گنابادی بعد از دانش آموختگی در سایر مناطق به این شهرستان باز نمی گردند لذا باید با تمهید ساز و کارهایی نسبت به کاهش این معضل اقدام کرد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برای شرکت در مراسم بزرگداشت علامه بهلول گنابادی و بررسی مسائل و مشکلات مردم گناباد به این شهرستان سفر کرده است. گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.