هادی نمازی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه مصرف ماهانه مصرف آب برای هر مشترک روستایی در تایباد 18 مترمکعب و سرانه مصرف هر روستایی 170 لیتر در طول شبانه روز است.
وی به نیاز روستاهای بخش میان ولایت به حفر سه حلقه چاه اشاره و بیان کرد: با توجه به افت منابع آبی در روستاهای سوران و حسینی حفر دو حلقه چاه در این منطقه ضروری است که 10 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی تایباد ادامه داد: هم اینک 95 درصد پاسگاههای مرزی این شهرستان نیز از مزایای آب شرب لوله کشی بهره مندند و پروژه آبرسانی به شش پاسگاه مرزی با هزینه 13 میلیارد ریال در حال اجرا است. آب شرب 33 پاسگاه مرزی هم اینک از طریق 200 کیلومتری شبکه انتقال در حال تامین است.
وی گفت: همچنین مجتمع آبرسانی روستاهای محسن آباد و فرزنه از مهمترین طرحهای این بخش است که با اعتبار 86 میلیارد ریال در حال اجرا است.
او افزود: شبکه آب روستایی در تایباد هشت هزار و 500 مترمکعب مخزن ذخیره سازی و 200 کیلومتر شبکه توزیع دارد. حجم تولید آب از 14 حلقه چاه روستایی این شهرستان 130 لیتر در ثانیه است. 35 درصد شبکه آبرسانی روستایی تایباد شامل مخازن، شبکه های توزیع و خط انتقال فرسوده است که اصلاح آن 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
شهرستان تایباد 35 روستا با افزون بر 10 هزار مشترک در حوزه آب شرب روستایی دارد. مرکز این شهرستان مرزی در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.