آیت الله سید احمد علم الهدی یکشنبه شب در مراسم سیزدهین سالگرد درگذشت علامه بهلول گنابادی در مرقد آن مرحوم در گناباد افزود:
جامعه ما تا آنجایی می تواند در خط ضداستکباری خود تداوم یابد که مسائل معیشتی مانع نباشند. باید با الگوپذیری از شخصیت بهلول در برابر سیاستهای خصمانه دشمنان و برای گسترش ارزشها ثابت قدم ایستاد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از چهار سال پیش اقتصاد مقاومتی را راهکار مهمی برای توسعه، رونق اقتصادی و مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان دانستد و راهکارهای عملیاتی آن را در بخشهای گوناگون تبیین کردند ولی در عرصه های مدیریتی به خوبی به این مهم عمل نشد.
امام جمعه مشهد همچنین گفت: در شرایطی که دشمنان با ترفندهای مختلف از جمله جنگ اقتصادی در صدد ضربه زدن به نظام هستند خصوصیات شخصیتی بهلول گنابادی الگوی مهمی برای مقابله با ترفندهای مستکبران است. بهلول معیشت خود را بسیار زاهدانه تنظیم و ساده زندگی می کرد و نگذاشت که مسائل معیشتی و دل بستگی به مسائل دنیوی مانعی برای ترویج ارزشهای اسلامی و ایستادگی در برابر ظلم و ستم دشمنان و ایادی آنها شود.
وی افزود: حال که همت جهادی برای رفع مشکلات در برخی مسئولان وجود ندارد مردم باید با ساده زیستی و تاسی به الگوی شخصیتی علامه بهلول دشمنان را در جنگ اقتصادی مانند سایر ترفندهایشان بر علیه نظام جمهوری اسلامی ناکام بگذارند.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: علامه بهلول در کنار نماد مجاهده انقلابی بودن الگوی واقعی زهد، فضیلت، تابلوی شفافی از وظیفه مندی و احساس مسئولیت و جانفشانی در راه دفاع از ارزشها و مقابله با دشمنان بود و تجلیل یاد و خاطره آن مرحوم تنها آیین بزرگداشت نیست بلکه به مثابه آموزشگاهی درس آموز و بصیرت مندانه برای مردم است.
وی گفت: باید در شرایط حساس انقلاب وظیفه خود را به خوبی تشخیص داده و نگذاریم مسائل و مشکلات خللی در احساس مسئولیت ما در دفاع در ارزشها ایجاد کند. شخصیت بهلول در واقعه مقابله با کشف حجاب رضاخان به عنوان شخصیت محوری یاد شده در حالی که جریان انقلابیگری بهلول از این موضوع سبقت گرفته است.
'علامه بهلول گنابادی' در ترویج فرهنگ و ارزشهای اسلامی و مقابله با سیاستهای ضددینی رضاخان از جمله کشف حجاب نقش تاثیرگذاری داشت و یکی از علماء شاخص محسوب می شود. بهلول سال 1279 هجری شمسی در روستای بیلند از توابع شهرستان گناباد دیده به جهان گشود و در عنفوان جوانی مقابله وی با کشف حجاب رضاخانی او را به شخصیتی نامدار در دفاع از ارزشها تبدیل کرد و نامش برای همیشه جاودانه ماند، شخصیتی که رهبر معظم انقلاب از او به عنوان شگفتی روزگار یاد کردند.
علامه شیخ محمدتقی بهلول گنابادی هفتم مرداد ماه 1384 در سن 105 سالگی در حالی که نه زن و فرزند و نه مال و منالی داشت و بعد از عمری ساده زیستی و رشادت در راه اعتلای ارزشهای اسلامی از دنیا رفت.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.