اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی روز شنبه به نقل از محمد مطیع گزارش داد: این مهم در پی انعقاد تفاهمنامه همکاری میان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با سازمان میراث فرهنگی محقق شده است. بر این اساس
متقاضیان می توانند با اخذ معرفینامه از ادارات و مراجعه به کارگزاریهای صندوق برای دریافت عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی اقدام کنند.
وی افزود: صنعتگران صنایع دستی شاغل در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر، دارندگان پروانه مشاغل خانگی در روستاها، دارندگان کارت شناسایی فعال و آن دسته از هنرمندانی که پروانه تولید نداشته و با داشتن کارت شناسایی به فعالیت و تولید هنری می پردازند مشمول این توافقنامه هستند.
معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین صنعتگران صنایع دستی شاغل در شهرهای بزرگ که تاکنون عضو هیچ صندوق بیمه نبوده اند و دارای مجوز تولید می باشند و نیز صنعتگران شاغل در شهرهای بزرگ که بیمه آنان قطع شده و هم اینک از خدمات هیچ صندوق بیمه ای برخوردار نیستند می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
خراسان رضوی دارای 20 هزار هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی دارد. 12 هزار نفر آنان دارای کارت شناسایی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند. از مجموع 250 رشته صنایع دستی تعریف شده در کشور 90 رشته آن در خراسان رضوی وجود دارد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.