ملیکا امیرزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون 70 واحد صنفی عرضه گیاهان دارویی در تربت حیدریه فعالیت دارند که طبق قانون هیچ یک از این مراکز اجازه فروش داروهای گیاهی را ندارند و عرضه این داروها تنها در داروخانه ها مجاز است.
وی با بیان اینکه نظارت ما محدود به مراکز عرضه داروهای گیاهی نمی باشد، گفت: بر این اساس بتازگی و با هماهنگی گشت مشترک با کارشناسان نیروی انتظامی، یک واحد غیرمجاز تولید و بسته بندی فرآورده های گیاهی و طب سنتی در تربت حیدریه کشف شد.
امیرزاده افزود: در این واحد بیش از هزار قلم داروی گیاهی بسته بندی شده و بیش از 80 کیسه حاوی مواد اولیه داروی گیاهی کشف و ضبط شده و فرد خاطی برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
اکنون در شهرستان تربت حیدریه 25 باب داروخانه وجود دارد که 2 واحد آن به صورت شبانه روزی خدمات ارایه می کنند.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با زیرپوشش داشتن سه شهرستان تربت حیدریه، مه ولات و زاوه به 350 هزار نفر جمعیت سه شهرستان در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می دهد.
این دانشگاه 190 تخت در بیمارستان نهم دی تربت حیدریه و 20 تخت در مه ولات دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دارای 52 نفر عضو هیات علمی و 619 نفر دانشجو است که دانشجویان در 10 رشته مامایی، اتاق عمل، هوشبری، پرستاری، فناوری اطلاعات سلامت، علوم آزمایشگاهی، بهداشت محیط، بهداشت عمومی، فوریت پزشکی، تکنسین سلامت دهان و دندان و در سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.
ناوگان آمبولانسی این مرکز درمانی این شهرستان به 47 دستگاه می رسد.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.