طراح اولیه و تهیه کننده این مجموعه چندرسانه ای روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از ساخت مجموعه معرفی مولفه های اصلی و پایه ای تربت حیدریه شامل زعفران، ابریشم، مشاهیر، فرهنگ و آداب و رسوم مردم این خطه از ایران است.
حسن محمدی افزود: فصل نخست این مجموعه نمایشی که 17 نفر در آن همکاری دارند و در قالب نمایش های کوتاه طنز تولید خواهد شد، شامل 10 قسمت هفت تا 10 دقیقه ای می باشد و طبق برآورد اولیه برای ساخت این فصل 250 میلیون ریال باید هزینه کنیم.
وی با بیان اینکه هنوز هیچ حامی مالی چراغ سبزی به ما نشان نداده، گفت: اما قرار است نخستین نمایش ما ویژه مسوولان شهر تربت حیدریه باشد تا بعد از پسند و قبول کار، ما را زیر چتر حمایتی خود قرار دهند.
محمدی در خصوص علت تولید محتوا در فضای مجازی نیز گفت: تا آنجا که اطلاع دارم در این قالب خاص هنوز کسی اقدام به تولید مجموعه تلویزیونی در فضای مجازی نکرده و لذا با توجه به اینکه اکنون دسترسی به فضای مجازی به مراتب آسان تر و سهل الصول تر از تلویزیون است و از سوی دیگر تاثیر بیشتری نیز بر مخاطب دارد، لذا از فضای مجازی برای رساندن پیام خود بهره خواهیم گرفت.
یکی از بازیگران این مجموعه نمایشی نیز با بیان اینکه تقابل و تضاد سنت و مدرنیسم مورد توجه ویژه عوامل تولید قرار خواهد گرفت، گفت: هر چند وارد فضای مدرنیسم شده ایم، اما به دلیل فقدان آگاهی نسبت به فضای جدید، درگیر چالش های جدید شده ایم و این مجموعه نماشی، در قالب طنز این تضادها را به چالش می کشد.
امیرحسین قادری افزود: همچنین بنا داریم نخبگان گمنام خطه تربت حیدریه را در کنار همزمان با معرفی ظرفیت های دیگر از جمله کشاورزی و به خصوص زعفران و ابریشم، معرفی کنیم.
امیرعلی حسن زاده مدیر رسانه ای این گروه تولیدی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: برای معرفی و عرضه تولیدات، از تمام ظرفیت های فضای مجازی که با کمک آن بتوانیم تربت حیدریه را در معرض دید و توجه مردم و جهانیان قرار دهیم، به خدمت خواهیم گرفت.
اکنون 124 کانون فرهنگی هنری مساجد، 12 انجمن فرهنگی هنری، 8 موسسه فرهنگی قرآنی، 4 موسسه فرهنگی هنری که کارهای اجرایی انجام می دهند و 8 آموزشگاه آزاد هنری داریم در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت دارند.
انجمن های هنرهای نمایشی، موسیقی، خوشنویسان، هنرهای تجسمی، سینمای جوانان، شعر قطب، ادبیات داستانی عکاسان و خانه مطبوعات فعال هستند.
مرکز شهرستان 22 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
1744/6121
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.