استاندار خراسان رضوی در این مراسم جشنواره امام رضا(ع) را فرصتی مغتنم برای گسترش فرهنگ و سیره رضوی توصیف و بیان کرد: این جشنواره فرصت گردهمایی و اهتمام در احیاء و ایجاد تمدن جدید اسلامی، ایجاد وحدت و اتحاد میان همه گروهها و اقشار مختلف جامعه انسانی با بهره گیری از ظرفیت بالای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ظرفیت گفت و گوی بین ادیان است.
علیرضا رشیدیان افزود: دنیای امروز به ویژه امت مسلمان گرفتار آثار وحشتناک تفکرات و تعصبات جاهلانه و افراطی است. دشمنان انسانیت و استعمارگران عصر جدید با دوری از شاخصهای اخلاق و حیات طیبه انسانی به دنبال تامین منافع مادی خود از هر راهی هستند. در این شرایط راه نجات بشریت اتکاء به فطرت پاک انسانی، مدد گرفتن از دستورات الهی و سیره و منش بزرگان دین است.
وی ادامه داد: تاکنون آنگونه که شایسته است از ظرفیت وجود مضجع منور رضوی برای رشد و تعالی امت اسلامی بهره نگرفته ایم که باید به این مهم توجه کنیم و هر چه بیشتر از ظرفیت فرهنگ و سیره رضوی بهره ببریم. با تحکیم وحدت و انسجام در جوامع اسلامی باید گامهای بلند و موثری در توسعه حیات طیبه انسانی و شکل گیری تمدن نوین اسلامی در امت اسلامی برداشته شود.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) نیز در این مراسم گفت: برنامه های این دوره از جشنواره امام رضا(ع) در قالب 13 جشنواره فرهنگی، سه جشنواره کتاب و کتابخوانی، 12 جشنواره هنری، دو جشنواره سینمایی، سه جشنواره رسانه ای، سه جشنواره پژوهشی، پنج جشنواره دانشگاهی، 9 جشنواره کودک و نوجوان و 13 برنامه ویژه اجرا شد.
محمود برازش افزود: این جشنواره گسترده ترین فعالیت فرهنگی در ایران است که برنامه های آن در تمام استانهای کشور اجرا شد.
شانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) به مناسبت دهه کرامت از 23 تیر ماه امسال آغاز شد و تا امروز دوم مرداد در 31 استان ایران و کشورهای مختلف جهان ادامه داشت.
بخش بین الملل جشنواره نیز با محوریت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، جامعه المصطفی العالمیه و وزارت امور خارجه در کشورهای مختلف جهان برگزار شد.
مراسم آغازین شانزدهمین جشنواره امام رضا(ع) اول ذی القعده در شهر قم برگزار شد و اختتامیه آن شامگاه سه شنبه دوم مرداد با حضور قائم مقام آستان قدس رضوی، معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خادمان حرم حضرت معصومه(س)، خادمان حرم حضرت شاهچراغ و جمعی از علما و مدیران استانی و شهری در مشهد برگزار شد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.