حسام الدین سراج روز شنبه طی نشست با خبرنگاران در مشهد افزود: موسیقی ایرانی ریشه در عرفان و اخلاق دارد لذا نیاز نیست برای اجرای آن سفارش دهید یا شعر خاصی را برای موسیقیدان تعریف کنید، فقط اجازه دهید موسیقی اجرا شود.
وی اظهار کرد: اگر موسیقی دانان ایرانی اعم از خواننده، نوازنده و آهنگساز به صحنه بیایند و اجرا کنند، مطمئن باشید روند، رو به بهبود خواهد رفت و مشکلات اخلاقی در جامعه سیر قهقرایی طی نموده و آرام آرام از بین خواهد رفت.
وی گفت: اجازه دهید موسیقیدان و هنرمند با مردم ارتباط داشته باشد و حائل و مانع میان هنرمند و مخاطب نشوید.
سراج افزود: اگر مانع اجرای موسیقی شوید، جوانان به سوی تولید موسیقی زیرزمینی خواهند رفت اما اگر نوع سالم آن را در اختیار بگذارید از آن استفاده می کنند.
وی اظهار داشت: موسیقی و هنر با مذهب تعارض و منافاتی ندارد و در طول هم هستند.
وی گفت: امیدوارم برگزاری کنسرت در مشهد ادامه داشته باشد و این تداوم به نحو صحیح باشد یعنی آنچه در فرهنگ ملی، ادبیات، شعر و موسیقی سرزمین ما ریشه دارد اشاعه یابد و معنویت موسیقی فراموش نشود.
استاد آواز ایرانی با اشاره به رواج برخی فرمهای تنزل یافته موسیقی افزود: امروزه مساله تنزل موسیقی وجود دارد اما وقتی من از هنرمند سخن می گویم این هنرمند شاخصهایی دارد و افرادی مانند مرحوم پرویز مشکاتیان و استاد علیزاده مد نظرم هست که چنین افرادی هیچ گاه به بیراهه نخواهند رفت.
وی اظهار داشت: هنرمند تعاریفی دارد و اینگونه نیست که طی 2 هفته یک نفر خواننده شود و در مدت سه ماه، 250 کنسرت برگزار کند، اینها همه یک نوع شانتاژ است و این شانتاژ نباید در مقابل موسیقی علم شود.
وی گفت: صدا و سیما نیز در این زمینه نقش منفی داشته است و اغلب موسیقی هایی که از این رسانه پخش می شود، ریشه در فرهنگ ملی، ادبیات و موسیقی سرزمین ما ندارد.
سالار مرتضوی، سرپرست گروه موسیقی بامداد به عنوان برگزار کننده کنسرت موسیقی سراج در مشهد نیز گفت: این کنسرت با هماهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، دادستان عمومی و انقلاب مشهد و کسب مجوز از مراجع قانونی، روزهای 28 و 29 تیر در موسسه خیریه همدم مشهد اجرا شد.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.