مصطفی خاکسار قهرودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشرف 22 هزار زائر اولی طی دهه کرامت افزود: تعداد این زائران تا پایان دهه کرامت به 730 هزار نفر خواهد رسید.
وی اظهار داشت: هر یک از زیارت اولی ها با هماهنگی دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استانها و نهادهای حمایتی به مشهد مقدس آمده و مدت سه روز مهمان حضرت امام رضا (ع) هستند.
وی گفت: برای اسکان زائران مزبور 70 هتل آپارتمان در اطراف حرم مطهر رضوی مدت سه شب پذیرای زائران هستند که هماهنگی برای اسکان این زائران با همکاری صنف هتل آپارتمان داران مشهد انجام شده است.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی افزود: از ابتدای دهه کرامت تشرف کاروان های زائران محروم به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از شهرهای مختلف خراسان رضوی نیز با جمعیت پنج هزار و 500 نفر آغاز شده است.
وی تشرف چهار هزار دانش آموز از سراسر کشور، 2 هزار زائر از ملیت های مختلف مقیم ایران، 2 هزار نفر از افراد نیازمند زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سه هزار زوج ناشنوا به حرم مطهر رضوی طی دهه کرامت را از دیگر برنامه های زیارتی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی برشمرد.
وی اظهار داشت: این معاونت با مشارکت سپاه پاسداران و همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) همزمان با دهه کرامت هشت هزار سری جهیزیه کامل به زوج های جوان نیازمند 14 استان تحویل می دهد.
خاکسار قهرودی گفت: بخشی از این جهیزیه ها به زوجین مشهدی اختصاص دارد که مراسم اهدای آن با حضور 500 زوج در مشهد برگزار می شود.
وی اظهار داشت: همچنین همزمان با دهه کرامت 2 هزار و 147 زوج نیازمند از 18 استان کمک هزینه خرید جهیزیه دریافت می کنند.
معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با تاکید رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر کمک به محرومین و نیازمندان در سال 1395 راه اندازی شد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.