1- شاید به جرائت بتوان مدعی شد از سال 94 که مهمان مردم خوب تربت حیدریه هستم، این برای نخستین بار است که در یک نشست مشورتی تخصصی، تمام مسوولان و مدیران تصمیم ساز یکجا و در یک قاب دعوت شده بودند تا به قول احمد علی موهبتی فرماندار تربت حیدریه، از اتخاذ تصمیمات جزیره ای جلوگیری شود.
2- در عین حال تراز و قامت برخی مدیران در حد و اندازه جلسه نبود و رصد رفتار و گویش آن ها نشان می داد یا محافظه کار هستند یا اجازه اتخاذ تصمیم ندارند.
3- خبرنگارانی هم که در جلسه حضور داشتند به ذهن شان نرسید و یا نخواستند از این جنابان بپرسند بزرگوار برای چه این همه خرج سفر بردوش دولت گذاشته اید؟
به ولله قسم ما خبرنگاران خراسان رضوی مردیم از بس از مسوولانی که آخر هفته شاهد آیند و روندشان به استان خود هستیم وقتی می پرسیم: هدف شما از سفر به مشهد، قوچان تربت حیدریه و دیگر شهرستان ها چیست و آن ها پاسخ می دهند در درجه نخست 'امام رضا(ع)' طلبید.
4- و باز برای نخستین بار بود که در همایشی به میزبانی تربت حیدریه، مصوبه جلسه قرائت و همانجا به تایید و تصویب مسوولان قرار گرفت.
5- در عین حال زمانی که سعید باستانی نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس مصوبه نشست را، قرائت می کرد، گه گاه پیشنهادهای جدید و دقیقه نودی از سوی برخی مسوولان شنیده می شد.
در علم دیپلماتیک به این نوع رفتارها چانه زنی می گویند، اما مگر در این همایش سران کشورهای خارجی جمع شده بودند که البته از نگاه من خبرنگار علت شکل گرفتن چنین بحث هایی در ایران طبیعی است و در جای خود خواهد آمد.
6- از دیگر نکات بسیار مثبت این نشست، برپایی نمایشگاهی در کنار سالن برگزاری همایش بود که در آن تولیدکنندگان نوغان بایگ تازه های تولید خود را عرضه و در معرض قضاوت حاضران قرار داده بودند.
7- اما در همین نمایشگاه زمانی که یکی از حاضران می خواست خریدی انجام دهد، زمانی که به خانم فروشنده گفت: پول همراهم نیست، وی بلافاصله دستگاه کارت خوانش را روی میز گذاشت، اما وقتی خریدار از وی درخواست کیسه نایلونی برای گذاشتن محصول خریداری شده کرد، وی گفت: پلاستیک نداریم و در نهایت فروشنده با اکراه و البته با اصرار خریدار، یک کسیه نایلونی از جایی پیدا کرد و مثلا قانون بازاریابی و تجارت جهانی را در بایگ محقق ساخت.
راستی چرا با این همه برنامه ریزی و دقت نظر صورت گرفته، کارها به اینجا کشیده می شود که مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه می شود مجری هنری جلسه؟
یکی از مشکلات عمده و اساسی نظام اداری تربت حیدریه در بخش برگزاری سمینارها، همایش ها، جشنواره ها یا نشست های خبری تبعیت از قانون 'لیلا هفت رنگ' است.
بر اساس همین شیوه کاری احمدعلی موهبتی فرماندار تربت حیدریه در کنار پرداختن به مسایل مهم تر، نسبت به چیدمان میز و صندلی ایراد می گیرد که البته انتقادش هم بسیار منطقی بود و حاضران را وادار کرد تغییری در نحوه نشست خود ایجاد کنند.
و باز بر اساس همین قوانین یاد شده، تنها مدیر و مسوولی که صحبت هایش را در قالب یک 'پاور پوینت' ارایه کرد، فرید سرجمعی رییس اداره توسعه نوغانداری خراسان رضوی بود که البته ایشان نیز اگر قبل از برپایی نشست مطالبش را در اختیار یک 'مشاور رسانه ای' قرار می داد، مجبور نمی شد بنا به اعلان برخی مدیران بالادستی صحبت هایش را نا تمام، تمام کند.
تمام این ها باز می گردد به این که مدیران ما دوست دارند هر طور شده و به هر بهایی (البته بجز بهای پرداخت حق الزحمه به مشاوران رسانه ای) حرف هایشان تیتر یک رسانه ها بشود.
زیر ذربین: علیرضا حسینی مقدم خبرنگار و تصویربردار خبرگزاری جمهوری اسلامی تربت حیدریه
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.