سید مرتضی بختیاری به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع) افزود: امروز مقوله زیارت قدرت نرم جهان تشیع است و دشمنان به شدت از این امر به تکاپو افتادند اما به لطف الهی پارسال افزون بر 30 میلیون زائر به بارگاه منور رضوی مشرف شدند.
وی ادامه داد: زیارت در حوزه مسائل فرهنگی و سیاسی بصیرت آفرین، عامل حیات فکری اسلام و قرآن است و در متن زیارت استکبارستیزی و حق خواهی وجود دارد لذا تسهیل زیارت از اولویتها و تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به تشکیل معاونت امداد مستضعفان در دوره جدید مدیریت این نهاد نیز اشاره و بیان کرد: این معاونت در آستان قدس رضوی مأموریت پیدا کرده تا با کمک بسیج، نیروهای انقلابی و ارگانهای امدادرسان زیارت اولیها‌ را از سراسر کشور شناسایی کند و شرایط تشرف آنها را به حرم مطهر رضوی فراهم آورد.
وی گفت: در همین چارچوب تا پیش از ماه مبارک رمضان امسال افزون بر 700 هزار زائر زیارت اولی به مشهد مقدس مشرف شدند.
بختیاری در ادامه همچنین اظهارداشت: مرحله نخست ساخت زائرشهر رضوی پارسال در راستای خدمت به زائران بارگاه مقدس امام علی رضا(ع) با 700 سوئیت و گنجایش اسکان چهار هزار زائر افتتاح شد. این مجموعه هم اکنون برای پذیرایی از زائر اولیها به صورت رایگان در اختیار این طیف قرار گرفته است.
وی افزود: با اتمام همه مراحل ساخت زائرشهر رضوی امکان اسکان 20 هزار زائر در این مرکز فراهم می ‌شود. مرحله آن نیز با 700 سوئیت به میزان 55 درصد پیشرفت کار داشته است. وقفنامه زمین این زائرشهر که مربوط به حدود 500 سال پیش می باشد با نیت ایجاد مکانی برای استراحت زائران وقف شده است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین گفت: پارسال افزون بر شش هزار مراسم مذهبی برای زائران ایرانی و غیرایرانی در حرم مطهر رضوی برگزار و 15 هزار حلقه معرفت در این بارگاه منور تشکیل شد. همچنین پنج هزار تشکل مردمی فعال در عرصه فرهنگ در سراسر کشور شناسایی و با آستان قدس رضوی مرتبط شدند.
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.