به گزارش ایرنا، محمود بازاری روز جمعه در جلسه هم اندیشی ملی صنعت ابریشم ایران که با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی و مسوولان ذیربط کشوری و استانی در شهر بایگ از توابع شهرستان تربت حیدریه برگزار شد، افزود: ایجاد شرکتی برای تامین نهاده تولیدکنندگان و نیز ایجاد شرکت تخصصی که در زمینه صارات ابرشم فعالیت داشته باشد، 2 ضلع دیگر این مثلث هستند که همه این ها باید بر محور تقویت و حمایت از تولیدکنندگان نوغانداری این منطقه فعالیت کنند.
وی ضمن انتقاد از به برخی از مطالب مطرح شده گفت: تا این لحظه کسی به طور دقیق اعلام نکرد وضعیت نیاز مواد اولیه، تولید و صادرات ما به چه میزان است و تا زمانی که ما اطلاعات اولیه را در اختیار نداشته باشیم، نمی توانیم برنامه ریزی درست انجام دهیم.
معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز با بیان اینکه تولید کنندگان ابریشم برای معرفی هنر خود باید در نمایشگاه های ملی شرکت کنند، گفت: تا زمانی که شما خودتان را در ویترین قضاوت قرار ندهید، صنعت نوغاناریتان متحول نخواهد شد.
مرتضی رضایی وضعیت صنعت نوغانداری را به کشتی توصیف کرد که همه دست اندرکاران یکجا در آن نشسته اند و افزود: موفقیت و شکست در این چنین جلساتی نصیب همه ما می شود.
وی گفت: بر این اساس تصمیمات زمانی به نتیجه می رسند که زنجیره های تصمیم سازی به هم متصل باشند و از سوی دیگر تقویت تشکل های تولیدی محلی نیز فراگیر شوند تا صدایشان بهتر شنیده شود.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/1744
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.