به گزارش ایرنا، فرهنگسرای حجاب یکی از 20 فرهنگسرای فعال در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد است که در پارک حجاب مشهد ویژه بانوان، با هدف گسترش فرهنگ عفاف و حجاب فعال شده است.
طی روزهای گذشته خبری مبنی بر تعطیلی این فرهنگسرا توسط شهرداری در فضای مجازی منتشر شد و دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز در این خصوص واکنش نشان داد.

*حجاب تعطیل شدنی نیست
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی روز سه شنبه ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب اعلام کرد: برابر گزارشهای مردمی به دادسرا مطلع شدیم که شهرداری نسبت به تعطیلی فرهنگسرای حجاب در شهر مشهد اقدام کرده است.
غلامعلی صادقی افزود: پس از پیگیری موضوع، رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با توجیه اقدام از سوی سازمان مبنی بر اینکه موضوع تعطیلی فرهنگسرای عفاف و حجاب برداشت نادرستی از سیاستها و اقدامات این سازمان می باشد اعلام کرد که برنامه این سازمان تغییر عنوان فرهنگسرا و تشکیل کارگروهی تخصصی برای عفاف و حجاب است.
وی ادامه داد: این در حالی است سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد برابر شرح وظایف شهرداریها بر اساس قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب باید نسبت به تاسیس فرهنگسرای حجاب برای برگزاری جلسات مرتبط ، پرسش و پاسخ در زمینه حجاب اقدام کند که این موضوع نشانگر اهمیت تشکیل فرهنگسرای حجاب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: مشهد صادرکننده فرهنگ عفاف و حجاب در کشور بوده و در فرهنگ سازی عفاف و حجاب رفتار قهرآمیز نداریم. حجاب تعطیل شدنی نیست. طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه های زیادی علیه نظام توسط دشمان خارجی و معاندان داخلی جهت کمرنگ کردن موضوع عفاف و حجاب صورت گرفته اما با هوشیاری مردم همواره این توطئه ها شکست خورده است.
وی افزود: در مقوله عفاف و حجاب مردم نشان داده اند که از برخی مسئولان، دستگاهها و نهادها جلوتر هستند و اجازه به حاشیه بردن فرهنگ عفاف و حجاب را نمی دهند. در سالهای اخیر اشخاصی به بهانه های مختلف و با اهدافی خاص دنبال این هستند که قداست و حرمت مشهد و حریم ملکوتی حرم مطهر رضوی را خدشه دار کنند که با هوشیاری مردم متدین این شهر مواجه شدند و دستگاه قضایی هم در راستای دفاع از حقوق عمومی با این حرمت شکنیها برخورد کرده و خواهد کرد.

*برخورد قانونی با مدیران متخلف
صادقی همچنین گفت: انتظار مردم از شورای شهر و شهرداری مشهد اجرای قانون و توسعه چنین فرهنگسراهایی در نقاط مختلف شهر است نه اینکه تنها فرهنگسرای حجاب به بهانه های مختلف تعطیل شود.
وی افزود: همچنین طی روزهای اخیر موضوع برگزاری برنامه های ورزشی به صورت مختلط در تعداد معدودی از سالنهای ورزشی در مشهد مطرح شده که نشان می هد اداره کل ورزش و جوانان نیز به وظایف خود در قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب به خصوص در بخش نظارتی عمل نکرده است که متاسفانه باید شاهد دریافت چنین گزارشهایی باشیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: مسئولان استانی و شهری باید در اجرای وظایف سازمانی خود، قانون را مد نظر قرار داده و بدانند هرگونه تخطی از قانون توسط مردم رصد می شود. دستگاه قضایی نیز برابر خواست مردم و مطالبه آنان با این مدیران برابر قانون برخورد خواهد کرد.

* فرهنگسرای حجاب تعطیل نشده است
معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: آنچه تا کنون در فرهنگسرای حجاب اتفاق افتاده تغییر مدیریت بوده و بنا به کارشناسی انجام شده انجام تغییراتی برای اصلاح وضعیت موجود و ارتقاء فعالیتهای این فرهنگسرا در دستور کار بود.
هادی بختیاری افزود: متاسفانه از سوی برخی اینگونه برداشت شده که شهرداری قصد تعطیلی این فرهنگسرا را دارد.
وی ادامه داد: با توجه به نظر امروز دادستان، تا زمان رسیدن به تفاهم و توافق نهادهای ذیربط این اقدامات به تعویق خواهد افتاد.
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.