دکتر حمیدرضا اسلامی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس ادامه روند کاهش ذخایر خونی در خراسان رضوی تامین نیاز بیماران را با چالش جدی مواجه خواهد کرد زیرا ذخایر خونی در استان به علت گرمای هوا و کاهش مراجعه مردم به پایگاههای انتقال خون همچنان رو به کاهش است.
وی ادامه داد: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی تامین خون مورد نیاز 59 بیمارستان و مرکز درمانی را بر عهده دارد.
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) خواست تا با حضور در پایگاههای انتقال خون که اکنون شاهد کاهش بیش از 50 درصدی مراجعان هستند به یاری بیماران نیازمند بشتابند.
وی گفت: شش پایگاه اهدای خون در مشهد و پنج پایگاه در سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی آماده پذیرش دریافت خون داوطلبان هستند.
دکتر اسلامی افزود: پایگاه اهدای خون ثامن با 16 تخت فعال اخیرا در جوار حرم رضوی فعال شده و در انتظار داوطلبان اهدای خون زائر و مجاور است اما تاکنون مراجعه کننده ای نداشته است.
خراسان رضوی با تولید سالانه 350 هزار کیسه خون سومین استان تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس به شمار می رود. شش پایگاه اهدای خون در مشهد و پنج پایگاه اهدای خون در شهرهای نیشابور، تربت حیدریه، سبزوار، قوچان و گناباد این دایر هستند.
3027/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.