حسین شرافتی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مشمولان این مرحله را اهالی 24 روستای شهرستان تایباد با پنج هزار و 721 خانوار، 66 روستای شهرستان تربت جام با 10 هزار و 230 خانوار جمعیت و هشت روستای شهرستان خواف با دو هزار و 897 خانوار ذکر کرد.
وی مبلغ واریزی برای هر نفر را در این مرحله یک میلیون ریال اعلام و بیان کرد: در مرحله دوم اجرای طرح 18 هزار و 848 خانوار مرزنشین در خراسان رضوی سود حاصل از فروش سوخت را دریافت کرده بودند.
فرماندار تایباد افزود: خراسان رضوی تنها استان در کشور است که سه شهرستان مرزی آن زیر پوشش طرح فروش سوخت مرزنشینان قرار دارند. این طرح شامل روستاهای واقع تا شعاع 25 کیلومتری مرز است و مدت زمان و مبلغ واریزی در هر مرحله نیز بستگی به میزان فروش سوخت دارد.
وی ادامه داد: در این چارچوب فرآورده های نفتی طبق نرخهای مصوب کمیته مرکزی تعیین نرخ، از طریق سازمان همیاری شهرداریها به افغانستان صادر می شود. اجرای این طرح علاوه بر ایجاد درآمد در کنار پرداخت یارانه دولت برای روستاهای مرزنشین باعث کاهش 60 درصدی قاچاق سوخت به خارج از کشور و مهاجرت روستاییان از شهرها به داخل روستاهای مرزی شده است.
فرماندار تایباد به استقبال خانوارهای مرزنشین از این طرح اشاره و بیان کرد: در آغاز اجرای طرح 15 هزار و 34 خانوار مرزنشین برای آن نامنویسی کرده بودند که هم اینک شمار خانوارهای برخوردار از مزایای این طرح به 18 هزار و 848 خانوار رسیده است.
وی گفت: در مرحله اجرای نخست طرح یک میلیون ریال به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، در مرحله دوم 600 هزار ریال و در مرحله سوم نیز یک میلیون ریال و در مراحل چهارم، پنجم و ششم هر سرپرست خانواده در این مناطق یک میلیون ریال دریافت کردند.
شهرستان مرزی تایباد با دو بخش مرکزی و میان ولایت 35 روستا دارد. تایباد در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. 7494/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.