امیر زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فدراسیون وزنه برداری برگزاری نخستین دوره مسابقات وزنه برداری نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بانوان را به مشهد سپرده است اما هیچ کمک مالی و سخت افزاری نکرده است.
وی اظهار داشت: فدراسیون دست کم باید امکانات سخت افزاری لازم را فراهم کرده و هنگام برگزاری مسابقات به استان بدهد و بعد از پایان مسابقات پس بگیرد. اگر زیرساختها مهیا شود ما برای میزبانی این مسابقات در دیگر سالها نیز مشکلی نداریم.
وی با بیان اینکه این مسابقات قرار است 10 تا 14 مردادماه آتی در مشهد برگزار شود، افزود: هزینه برگزاری و تهیه امکانات سخت افزاری این مسابقات 1.5 میلیارد ریال برآورد شده که هنوز تامین نشده است.
وی با درخواست از رسانه ها و حامیان مالی برای کمک به اداره کل ورزش و جوانان استان برای برگزاری نخستین دوره مسابقات کشوری وزنه برداری بانوان، گفت: هر حامی مالی که به این رشته ورود کند با تمام توان از وی حمایت می کنیم.

*کسی حمایت نمی کند
سرپرست هیات وزنه برداری خراسان رضوی نیز گفت: دست کم 20 سال است این استان میزبان مسابقات وزنه برداری کشوری نبوده و برگزاری نخستین مسابقات وزنه برداری بانوان کشور، افتخاری برای استان محسوب می شود.
علیرضا حبیب پور افزود: یک ماه است که برای دریافت یک میلیارد ریال اعتبار از اداره کل ورزش و جوانان استان پیگیری می کنیم اما آنان امروز و فردا می کنند. این در حالی است که بانوان وزنه بردار باید 10 روز پیش از مسابقات، در اردو حضور یافته و خود را برای شرکت در این رقابت ها آماده کنند، اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست.
وی ادامه داد: همه استانها به دنبال گرفتن میزبانی مسابقات ملی بخصوص نخستین ادوار آن هستند اما مسئولان ورزش خراسان رضوی از این امر حمایت نمی کنند. پارسال 40 وزنه بردار زن در استان داشتیم که امسال تنها 20 نفر از آنان مانده اند.
وی گفت: استانهای بسیاری از جمله برخی استانهای تازه تاسیس امکانات و هالترهای مخصوص وزنه برداری بانوان را دارند اما این استان با قدمت و جایگاهی که در کشور دارد فاقد این تجهیزات است. فقط برای مسابقات کشوری 300 میلیون ریال تجهیزات خریداری شده که به زودی وارد مشهد می شود.
سرپرست هیات وزنه برداری خراسان رضوی با بیان اینکه با شهرداری مشهد مذاکرات خوبی انجام شده، افزود: تمام تلاش خود را می کنیم تا برگزاری مسابقات کشوری وزنه برداری بانوان در این استان لغو نشود.
طبق اعلام فدراسیون وزنه برداری، نخستین دوره مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بانوان کشور و انتخابی تیم ملی 10 تا 14 مرداد آتی در مشهد برگزار می شود.
5132/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.