محمد عجمی، روز یکشنبه در بازدید از روند خروج اتباع خارجی از مرز دوغارون تایباد به خبرنگار ایرنا گفت: 80 درصد اتباع فاقد مجوز افغانستان که در کشور دستگیر می شوند از مرز دوغارون و 20 درصد از طریق مرز میلک در سیستان و بلوچستان به کشور خود باز می گردند.
وی اظهار داشت: اشتراک فرهنگی بین 2 کشور ایران و افغانستان ارایه خدمات دولت جمهوری اسلامی ایران به اتباع کشور افغانستان را دوچندان کرده و خدمات به این افراد در مرز دوغارون به بهترین نحو ارائه می شود.
وی به آغاز ثبت نام دانش آموزان خارجی در مدارس خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: اتباع خارجی دارای مدارک اقامتی معتبر، می توانند با مراجعه به دفاتر کفالت استان و دریافت مدارک لازم نسبت به ثبت نام فرزندان خود در مدارس استان اقدام کنند.
عجمی ادامه داد: آن دسته از اتباع خارجی که فاقد مدارک معتبر اقامتی هستند نیز با مراجعه به دفاتر کفالت استان می توانند ضمن دریافت برگه معافیت تحصیلی نسبت به نامنویسی دانش آموزان خود در مدارس اقدام کنند.
وی افزود: هم اکنون 60 هزار دانش آموز از اتباع خارجی دارای مدارک معتبر در مقاطع مختلف تحصیلی در استان خراسان رضوی تحصیل می کنند و 17 هزار دانش آموز نیز فاقد مدارک معتبر اقامتی هستند.
هم اکنون 320 هزار تن از اتباع خارجی دارای مجوز و دارای مدرک اقامتی در استان خراسان رضوی اقامت دارند.
استان خراسان رضوی 300 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد که از این مقدار 90 کیلومتر در شهرستان تایباد قرار دارد.
5132/7494
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.