سیدمحسن نظام خیرآبادی روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی و بهزیستی اظهار داشت: هم اکنون 2 میلیون و 850 هزار نفر در استان بیمه شده اصلی و تبعی اند که این رقم 42 درصد جمعیت خراسان رضوی را شامل می شود.
وی بیان کرد: این جمعیت از 21 شعبه اقماری و 17 کارگزاری در استان خدمات بیمه دریافت می کنند.
وی گفت: پارسال 2 هزار و 130 میلیارد ریال در حوزه پرداخت مستمری در این استان هزینه شد و پیش بینی می شود امسال این میزان به 2400 میلیارد ریال برسد.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه پارسال شمار بیمه شدگان استان 1.2 درصد رشد و مستمری بگیران 15 درصد افزایش داشته، گفت: ضریب وابستگی تامین اجتماعی هم اکنون 5.7 است در حالی که نقطه بحرانی رسیدن به رقم 5 درصد است.
وی گفت: هم اکنون شاغلان 30 رسته شغلی با کمک و حمایت دولت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و صرفا در رسته کارگاه های تولیدی پذیرش پوشش بیمه ای جدید انجام می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی اظهار داشت: بیمه شدگان رسته هایی مانند هنرمندان و نویسندگان، قالیبافان و تاکسیرانان همان افرادی هستند که قبلا زیر پوشش قرار داشته اند.
مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: هم اینک بیمه شدگان تامین اجتماعی از 19 مرکز درمانی، بیمارستانی و پلی کلینیک ملکی تامین اجتماعی و چهار هزار و هفت مرکز و بیمارستان طرف قرارداد در استان خدمات دریافت می کنند.
حمید داستانی بیان کرد: امسال ساخت 2 درمانگاه و یک بیمارستان در مشهد در حال پیگیری است و ساخت درمانگاه در شهرستانهایی مانند فریمان، خواف، چناران و قوچان نیز در حال انجام است.
وی گفت: سال گذشته حدود سه میلیون نفر در مراکز ملکی درمان سرپایی شدند و 50هزار نفر از خدمات بستری و 30 هزار نفر از خدمات اعمال جراحی در استان بهره مند شدند.
وی با اشاره به اینکه طرح ارتقای هتلینگ در بیمارستانهای تامین اجتماعی استان با 110 میلیارد ریال اعتبار تقریبا به مراحل پایانی رسیده است، افزود: در زمینه پرداخت بدهی به مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی پرداخت ها به صورت کاملا متمرکز انجام می شود و پرداخت مطالبات برخی مراکز تا اردیبهشت ماه انجام شده است.
داستانی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده در صورت موافقت و همراهی مراکز طرف قرارداد، بخشی از مطالبات آنان از تامین اجتماعی با اعطای اوراق بانکی تسویه می شود.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.