جعفر مروارید روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به همین مناسبت آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد برنامه های مفصلی را تدارک دیده اند که از آن جمله می توان به برگزاری جشنواره شهر کرامت در چهار محور محله آرایی، جشنها و مراسم محلی، ایستگاههای نذری و صلواتی و ارائه داوطلبانه خدمات اجتماعی اشاره کرد.
وی اظهار داشت: برپایی بیش از 540 ایستگاه صلواتی در مشهد، پشتیبانی از ارائه خدمات داوطلبانه مردم به زائرین مانند برپایی اردوهای جهادی ویژه محلات حاشیه شهر و ایجاد ایستگاههایی پیرامون حرم مطهر رضوی برای توزیع غذای متبرک از جمله برنامه های آستان قدس رضوی در دهه کرامت است.
وی گفت: شهرداری مشهد نیز با رویکرد فرهنگی برنامه های ویژه ای را برای این دهه تدارک دیده است که
اجتماع بزرگ بانوان مشهد همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) در میدان شهدا و جشنواره بزرگ ریحانه ویژه دختران و مادران مشهد در سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در بوستان ریحانه مشهد از آن جمله است.
وی محله آرایی 158 محله و کمک به 800 جشن مردمی و ایستگاه صلواتی در مساجد و هیاتهای مذهبی، اجرای هزار و 920 برنامه فرهنگی و هنری در فرهنگسراها، مناطق و محلات شهر مشهد، اجرای 80 برنامه نور افشانی در شب های ولادت حضرت امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و جشنواره غذاهای محلی در هشت نقطه از شهر مشهد را از دیگر برنامه ها ذکر کرد.
مروارید افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این دهه برنامه های متنوعی را به اجرا می گذارد که شاخص ترین آنها برگزاری جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی، جشنواره ملی فرهنگی، هنری محراب با کمک کانونهای فرهنگی - هنری مساجد و جشنواره عکس تجلی نور است.
وی ادامه داد: دهه کرامت فرصتی برای عرض ارادت به اهل بیت (ع) و تکریم شعائر دینی است و مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام میزبان این ظرفیت عظیم و انسجام ملی برای تکریم اهل بیت (ع) است.
دبیر شورای راهبردی ستاد دهه کرامت استان خراسان رضوی اظهار داشت: رویکرد امسال دهه کرامت رویکردی بر اساس گزاره 'امام رضا (ع) اسوه اخلاق و گفت و گو' است.
وی گفت: راهبردهای جشنهای دهه کرامت نیز الگو سازی سبک زندگی ایرانی - اسلامی با بهره گیری از سیره حضرت امام رضا (ع)، توجه به جایگاه و مقام علمی حضرت امام رضا (ع) در شناساندن اندیشه اسلامی در عرصه بین المللی، الگو سازی و معرفی شخصیت انسانی و معنوی اهل بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع) در سطح بین المللی و توجه به ذوق و خواست اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان است.
وی افزود: شعار دهه کرامت امسال هم خدمت کریمانه به رسم اهل بیت (ع) است.
دهه کرامت از یکم ذی القعده مصادف با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز می شود که تا یازدهم ذی القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.
1922/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.