محمد عرفانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تاکنون زباله های عفونی تولیدی مطبها، مدیریت مشخصی نداشته و مشهد به عنوان نخستین کلانشهر در این رابطه کار ساماندهی و مدیریت این پسماندها را آغاز کرده است.
وی با بیان اینکه طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سازمان نظام پزشکی مشهد هم اکنون بین 2300 تا 2500 مطب در این کلانشهر قابلیت تولید زباله عفونی را دارد، افزود: با اعلام به کلیه مطب های مذکور، مالکان آن معرفی و خوداظهاری در زمینه تولید زباله های عفونی را آغاز کرده اند.
عرفانی گفت: تاکنون مالک 700 مطب پزشکی خوداظهاری و روند معرفی را انجام داده اند که با همکاری دادستانی این روند با سرعت خوبی در حال انجام است.
وی قوانین مترتب بر پسماندهای عفونی را متفاوت از دیگر پسماندها دانست و گفت: بر اساس قرارداد بسته شده مطلب هایی معرفی شده با امضای قرارداد، زباله های عفونی خود را به منظور بی خطرسازی تحویل مکان های اعلام شده می دهند.
معاون محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه کلانشهر مشهد نخستین گام در ساماندهی این نوع زباله ها را برداشته، اظهارداشت: میزان تولید زباله عفونی در مطب های مشهد قابل تخمین نیست که با ساماندهی این بخش این رقم مشخص می شود.
عرفانی با اشاره به اینکه روند ساماندهی زباله های عفونی در بیمارستانهای استان با مطلوبیت در حال انجام است، گفت: در مجموع 62 بیمارستان استان روزانه حدود 24 تن زباله عفونی تولید می کنند که تنها یک بیمارستان به دلیل نداشتن دستگاه بی خطرسازی (اتوکلاو) در حال عقد قرارداد برای انتقال زباله های عفونی خود است و بقیه روند بی خطرسازی را با وضعیت مطلوبی انجام می دهند.
7496/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.