حمید موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان کاهش مصرف برق در شهر مشهد را نیز 45 مگاوات در روز اعلام و بیان کرد: از روز سه شنبه 19 تیر جاری ساعت شروع کار ادارات و بانکها یک ساعت جلو کشیده شده و این مراکز از ساعت 6 و 30 دقیقه فعالیت خود را آغاز می کنند.
وی اظهار داشت: از ابتدای شروع موج گرما در اواسط خرداد گذشته سال تاکنون حداکثر مصرف در شبکه تا 3700 مگاوات در روز و مربوط به ساعات 12 تا 17 و حداقل مصرف بین 2000 تا 3000 مگاوات در روز مربوط به ساعات اولیه صبح بوده است.
مدیر امور دیسپاچینگ شرکت برق منطقه خراسان افزود: تاکنون هیچ مشکلی برای تامین برق در منطقه خراسان وجود نداشته اما به دلیل خشکسالی و کاهش تولید نیروگاههای برق آبی شبکه سراسری برق در کل کشور دچار کمبود تولید شده و ملزم به مدیریت مصرف و کاهش بار شبکه هستیم.
موسوی ادامه داد: با توجه به افزایش دمای هوا طی چند روز آینده در خراسان رضوی مدیریت مصرف از سوی مشترکان در بخشهای مختلف ضروری است تا نیاز به خاموشی و قطعی برق طولانی مدت احساس نشود.
ظرفیت نیروگاههای فعال در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی پنج هزار و 420 مگاوات و مدیریت تامین برق در این سه استان بر عهده شرکت برق منطقه ای خراسان است.
این منطقه سه میلیون و 346 هزار و 663 مشترک برق دارد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.