حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی روز شنبه در نشست خبری افزود: از هشت اثر فاخر آثار مزبور در زمینه سیره حضرت امام رضا (ع) و همچنین 31 عنوان اثر برتر همزمان با دهه کرامت رونمایی می شود.
وی اظهار داشت: ‌کتابهای تزئینات معماری حرم، گزیده نامه کلام رضوی و اطلس تاریخی سادات از جمله آثار فاخر تولید شده توسط بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی است که رونمایی از آنها طی دهه کرامت انجام می شود.
وی گفت: دهه کرامت بهترین فرصت برای انجام فعالیت های پژوهشی است که انجام آنها نباید مختص آستان قدس رضوی باشد بلکه باید آن را به کل کشور و با بهره گیری از همه محققین و پژوهشگران تعمیم داد.
حجت الاسلام مرویان حسینی افزود: در این راستا بنیاد پژوهش‌ های اسلامی آستان قدس رضوی، سومین همایش ملی امام رضا (ع) در منابع اهل سنت را با حضور فرهیختگان شیعه و سنی 24 تیر ماه در تربت جام و 26تیر ماه در تایباد برگزار می کند.
وی اظهار داشت: سومین دوره از همایش پدید آورندگان آثار رضوی نیز با هدف قدردانی از افرادی که در ترویج فرهنگ و سیره رضوی تلاش می ‌کنند طی دهه کرامت در مشهد برگزار می شود.
وی گفت: همایش علمی 'سیره امام رضا (ع)، آموزه‌ ها و کارکردها' نیز 24 تیر ماه امسال به مناسبت دهه کرامت از سوی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی شهر قم برگزار خواهد شد که هدف اصلی آن شناخت زوایای پنهان فرهنگ رضوی است.
وی برگزاری مجموعه نشست ‌های میراث حکمی و عرفانی امام رضا (ع)، نشست ‌هایی با موضوع هنر در حرم مطهر رضوی، کارگاه آموزشی، کارگاه گرافیست‌ های رضوی و معرفی آخرین پژوهش‌ ها و دستاوردهای سیره حضرت امام رضا (ع) در همایش ‌ها را از دیگر برنامه های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برشمرد.
مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: سال گذشته این بنیاد 176 کتاب منتشر کرد که نیمی از آنها چاپ چدید و باقی آنها تجدید چاپ بود که نسبت به سال 95 از نظر کمی 50 درصد افزایش داشت.
وی با اشاره به تلاش بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در حوزه بین الملل افزود: این نهاد در راستای شناسایی ذائقه و علایق زائران در حوزه های اجتماعی، زیارت و فرهنگی گام برداشته و تلاش کرده آثار خود را به زبان های دیگر تولید و ترجمه کند، ضمن اینکه طی سه دهه از فعالیت این بنیاد یک سوم آثار تولیدی آن به 12 زبان ترجمه شده است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.