فرشاد سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 37 فقره از این تابلوها از محورهای مشهد، 15 مورد از مسیرهای شهرستان بینالود، 14 فقره نیز از جاده های نیشابورو بقیه از دیگر محورها جمع آوری شده است.
وی گفت: بر اساس ماده هفت و 17 قانون ایمنی راهها این اداره از هر اقدامی از جمله نصب تابلوهای اختصاصی و تبلیغاتی غیرمجاز که موجب کاهش دید رانندگان و اختلال در ایمنی راهها شود ممانعت می کند و در همین راستا هزار و 500 متر مربع دیوار نوشته و کوه نوشته در اطراف راههای استان نیز طی مدت مذکور پاکسازی شده است.
رئیس اداره بازرگانی و سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در خصوص نصب تابلوهای تبلیغاتی اختصاصی در راههای استان گفت: نصب این تابلوها در راهها طبق ضوابط خاص و ایمن صورت می گیرد و نباید در فاصله نزدیک با تقاطع ها، قوسها و مناطقی که سرعت وسائل نقلیه کاهش دارد، به کار گرفته شود.
سیدحامد افتخارزاده اظهار داشت: اواخر سال 95 کل ظرفیت تبلیغات جاده ای استان بر اساس مناقصه ای به یک شرکت واگذار شد و مطابق قرارداد طی سال گذشته 20 تابلو تبلیغاتی جدید در راههای استان نصب شده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت جاگذاری و لزوم رعایت نکات ایمنی در نصب تابلو و عدم کشش لازم در بازار برای اجاره آنها می توان گفت جاده ها برای نصب تابلو تبلیغاتی جدید اشباع شده و رغبتی برای اجاره آن وجود ندارد.
در سال 95 بیش از 300 تابلو تبلیغاتی غیرمجاز از جاده های خراسان رضوی جمع آوری شده بود.
خراسان رضوی 20 هزار و 575 کیلومتر راه دارد که 6هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
3221/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.